|
 |
 |
 |
 |
 |
Detalji |
Projekt: |
Razvoj i kroskulturalna provjera konstrukta emocionalne inteligencije |
Voditelj: |
Vladimir Takšić |
Ustanova: |
Filozofski fakultet, Rijeka |
Sažetak: |
Emocionalna inteligencija (EI) uključuje sposobnosti brzog zapažanja procjene i izražavanja emocija; sposobnost uviđanja i generiranja osjećanja koja olakšavaju mišljenje; sposobnosti razumijevanja emocija i znanje o emocijama; i sposobnost reguliranja emocija u svrhu promocije emocionalnog i intelektualnog razvoja (Mayer i Salovey, 1999). U području mjerenja individualnih razlika u EI najčešće se spominju dva pristupa: a) samoprocjene vlastitih sposobnosti i b) ispitivanje emocionalne inteligencije testovima uratka. Usprkos velikom interesu istraživača, u području konstrukta EI još uvijek je relativno mali broj mjernih instrumenata (testova i upitnika) osnovano na valjanim teorijskim temeljima. Tijekom posljednjeg desteljeća vidljiv je povećani interes za razvoj programa koji za cilj imaju razvijati socijalne i emocionalne vještine.
Cilj Projekta je validirati dosada konstruirane, ali i razviti nove znanstveno utemeljene instrumente (testove sposobnosti i upitnike) za empirijsku provjeru konstrukta emocionalne inteligencije (kompetentnosti). Instrumenti će osim na hrvatskim uzorcima ponovno biti provjereni i u drugim zemljama na tri kontinenta (Europa, Azija i Sjeverna Amerika), što će omogućiti kroskulturalnu usporedbu sličnosti i razlika. Planirani poslovi na ovom Projektu su nastavak radova na Projektu koji je u periodu od 2002-2005. godine financiralo MZOŠ u okviru kojeg je formiran međunarodni tim stručnjaka, a čine ga istraživači iz Hrvatske, SAD, Finske, Portugala, Španjolske, Slovenije, Japana i Švedske.
U pokušaju odgovora na osnovni cilj istraživanja koristit će se metode samoprocjena, kao i metoda testova, odnosno objektivnog provjeravanja individualnih razlika u stupnju razvijenosti emocionalnih sposobnosti. U analizi dobivenih rezultata koristit će se različite multivarijatne metode koje se uobičajeno koriste kod konstrukcije i validacije mjernih instrumenata, ali i nove metode obrade podataka koje će se razvijati i provjeravati stručnjaci u okviru Programa.
Paralelno s razvojem i validacijom mjernih instrumenata, provodio bi se i program razvoja EI, namjenjen djeci osnovnoškolske dobi razvijen na Yale sveučilištu (Maurer i Brackett, 1999). Pouzdane i valjane mjere EI, razvijene tijekom Projekta, koristile bi u evaluaciji uspješnosti ovog programa. |
|
 |
 |
 |
 |
|