|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Razvoj metoda nastave kemije na interaktivnoj školskoj ploči |
Voditelj: |
Ivan Vicković |
Ustanova: |
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb |
Sažetak: |
Na sveučilišnoj razini, a kao posljedica i na školskoj razini, specifični aspekt kibernetičkog pristupa bit će primijenjen u nastavi kemije. Uzevši u obzir da je uveden bolognski proces na sveučilišta u Hrvatskoj i prema tome novi studijski programi s novim pristupom podučavanju i učenju, nove metode obrazovanja moraju biti primijenjene uz korištenje najnovijih tehničkih i računalnih pomagala. Interaktivna elektronička ploča (Interactive Electronic Whiteboard) jedan je od takvih novih pomagala kako u Hrvatskoj, tako i u razvijenim zemljama. Tijekom zadnje tri godine interaktivna školska ploča uvedena je u nastavu u svim školama nekih razvijenih zemalja. Kao posljedica, provode se istraživanja o uporabi interaktivne školske ploče za obrazovne i nastavne potrebe i razvijaju se nove metode njezine primjene u obrazovanju mlađe djece, ali nema istraživanja niti razvijanja metoda koje bi pomogle u podučavanju kemije na sveučilišnoj razini.
Ciljevi ovog projekta su:
• Odabrati iz četiri kemičarska predmeta one nastavne jedinice koje su prikladne za obradu na interaktivnoj školskoj ploči. Dva predmeta su temeljna (Opća kemija i Opća i anorganska kemija), a dva su izborna (Difrakcijske metode određivanja kristalnih struktura i metodika nastave kemije)
• Razviti nove didaktičke metode u nastavi kemije uz korišenje interaktivne školske ploče
• Podučiti studente - buduće profesore kemije – kako pomoću interaktivne školske ploče primijeniti nove didaktičke metode razvijene u ovom projektu
• Sugerirati primjenu postignutih rezultata u nastavi drugih predmeta koji se predaju na Prirodoslovno matematičkom fakultetu.
Za očekivati je da rezultati ovog projekta već uskoro budu lako primjenjivi budući da cijena računalnih uređaja brzo pada. Može se predpostaviti da će interaktivna školska ploča u skoroj budućnosti biti uobičajeno nastavno sredstvo na hrvatskim sveučilištima a isto tako i u osnovnim i srednjim školama, kao što se to već dogodilo s računalima i internetom u svoje vrijeme.
Provjera novorazvijenih metoda provest će se u praksi kroz nastavu predmeta Opća kemija, Opća i anorganska kemija, Difrakcijske metode određivanja kristalnih struktura i Metodika nastave kemije. Sva četiri predmeta predaju se na Kemijskom odsjeku za studente Fizičkog, Kemijskog, Biološkog i Geološkog odsjeka.
Ovaj projekt je važan jer će dati direktan i mjerljiv doprinos kvaliteti hrvatske suvremene nastave u prvom redu na sveučilišnoj razini, a zatim i na školskoj razini. |
|
|
|
|
|
|