|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje |
Voditelj: |
Milan Matijević |
Ustanova: |
Učiteljski fakultet |
Sažetak: |
Cjeloživotno učenje potiču i pomažu razni mediji i nove obrazovne tehnologije. Među ciljevima učenja sve više se ističe važnost učenja postupaka pronalaženja informacija, zatim sposobnosti selekcije informacija (jer ih ima previše!), stjecanje kompetencija u svezi uporabe pronađenih informacija i sposobnosti rješavanja problema uz pomoć poznatih informacija te razvijanje kritičkog mišljenja u svezi svega što se oko subjekta koji uči događa. Didaktički davno osmišljen cilj prema kojem škola treba učiti kako se uči treba osmisliti u skladu s novim medijskim okruženjem: učiti kako se uči uz pomoć novih medija tijekom čitava života.
Istraživanja pokazuju da učenici osnovne škole u Hrvatskoj dolaze iz stanova u kojima se koristi nekoliko telefonskih linija, gdje oko 70% obitelji u stanu ima osobno računalo, gdje svi (ili skoro) učenici osnovne škole posjeduju mobitele.
Ciljevi istraživanja su:
- proučiti najnovije spoznaje i iskustva u svijetu u svezi uključivanja novih obrazovnih tehnologija u predprimarno, primarno i niže srednje obrazovanje te obrazovanje odgajatelja i učitelja;
- proučiti kakav bi mogao (ili trebao) biti odnos učenja kod kuće uz nove medije i učenja u školi (odnos formalnog i informalnog učenja uz nove medije);
- organizirati evaluaciju pedagoških vrijednost multimedijskog softwarea koji se nudi za djecu prije polaska u školu ili za osnovnoškolske učenike,
- istraživati efikasnost učenja u različitim nastavnim područjima (materinski i strani jezik, umjetnost, znanost...) uz pomoć novih tehnologija,
- proučiti promjene u području didaktičkih strategija pod utjecajem novih obrazovnih tehnologija.
Istraživanja će biti provedena na uzorcima djece predškolskih ustanova, zatim učenika osnovnih škola, odgajitelja u vrtićima te uzorcima učitelja osnovnih škola i studenata nastavničkih fakulteta. Za određene ciljeve istraživanja bit će organizirane ekspertne grupe sastavljene od studenata, učitelja i eksperata za obrazovni software
Podaci će biti prikupljani sustavnim promatranjem, anketiranjem i intervjuiranjem, te studijem slučaja i analizom sadržaja. Značajan dio istraživačkih aktivnosti odnosit će se na proučavanje multimedijskog softwarea i projekata on-line učenja.
Planirana je primjena deskriptivne i kauzalne metode. Prikupljeni podaci bit će podvrgnuti kvantitativnoj, kvalitativnoj i kauzalnoj analizi. Zbog prirode ciljeva istraživači će se oslonti na neeksperimentalnu i eksperimentalnu primjenu kauzalne metode. |
|
|
|
|
|
|