|
 |
 |
 |
 |
 |
Detalji |
Projekt: |
Fabula i diskurs u dječjoj književnosti |
Voditelj: |
Dubravka Težak |
Ustanova: |
Učiteljski fakultet |
Sažetak: |
U dječjoj književnosti fabula se javlja kao izuzetno važan čimbenik koji treba zainteresirati recipijenta (dijete). Zbog toga je kao strukturni element dominantna u svim književnim vrstama koje se pojavljuju u dječjoj književnosti (pripovijetka, bajka, basna, igrokaz, dječji roman pa čak i pjesma). Ovim istraživanjem namjeravamo proučiti umijeće fabuliranja u pojedinim vrstama dječje književnosti. Koje se zakonitosti pojavljuju u izgradnji fabule unutar pojedinih književnih vrsta, razdoblja i autorskih opusa. Npr. zakonitosti ulaženja motiva u fabularne spone i njihovu funkciju u cjelokupnoj strukturi djela; pitanje organizacije vremena u okviru fabule; tehnika uvođenja zagonetke, tajne, zapreke i sl. pred koje se postavlja čitatelj; načela kompzicije u okviru fabule, specifičnosti nositelja fabule; razrada pojmovnog aparata koji nam može poslužiti pri analizi fabule. Dječja je književnost umjetnost riječi i za nju vrijede sve odrednice kojima se označuje književnost kao umjetnost, ali upravo o fabuli i diskursu ovisi hoće li djelo biti dostupno djeci ili ne. Postoje zakonitosti fabule i dikursa u dječjoj književnosti zahvaljujući kojima dijete prihvaća ili ne prihvaća neko književno djelo. Te zakonitosti još nisu utvrđene, istražene i klasificirane, ali su bitne za shvaćanje strukture djela, umjetničke vrijednosti djela i recepcije djela kod djece. Specifičnosti fabule i diskursa uvelike su vezane uz vrstu ili žanr književnog djela, književno razdoblje i autorske opuse što će biti predmet našeg istraživanja. Usustavljivanje zakonitosti vezanih uz fabulu i diskurs omogućit će lakše vrjednovanje djela dječje književnosti, komparativne pristupe prema djelima svjetske dječje književnosti kako bi se mogla utvrditi pozicija hrvatske dječje književnosti, njezinih pisaca i njihovih djela u odnosu na svjetsku dječju književnost. Predloženo istraživanje bit će prinos teoriji hrvatske dječje književnosti i njezinoj valorizaciji u hrvatskom i svjetskom kontekstu. |
|
 |
 |
 |
 |
|