zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-11-23
zProjekti Rang lista prihvaćenih znanstvenih projekata
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Razvoj interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi stranih jezika 
Voditelj: Ana Petravić
Ustanova: Učiteljski fakultet 
Sažetak: Predloženim se projektom želi istražiti interkulturalnost na razini ciljeva, sadržaja i nastavnih postupaka u nastavi stranih jezika u osnovnoj školi s naglaskom na njemački i engleski kao najzastupljenije strane jezike u hrvatskom školstvu. Suvremena glotodidaktika interkulturalnu kompetenciju sve više sagledava kao jedan od neizostavnih ciljeva nastave stranih jezika. Time se uzima u obzir širi društveni kontekst porasta mobilnosti pojedinaca i multikulturalnosti društvenih zajednica u kojem se interkulturalna kompetencija sagledava kao bitni preduvjet za uspješnu komunikaciju u interkulturalnim situacijama. Pritom se interkulturalna kompetencija kao ključna kompetencija u nastavi stranih jezika definira pretežito iz perspektive multikulturnih društava zapadnog tipa demokracije u kojima se nastava stranih jezika u redovnom školstvu često odvija u skupinama izraženih multikulturnih i multijezičnih obilježja. Premda je hrvatsko društvo u značajnoj mjeri multikulturno, kulturna i jezična raznolikost učenika u skupinama nije istog sastava i ne može na isti način poslužiti kao polazište za razvoj interkulturalne kompetencije u nastavi stranih jezika. Polazeći od toga osnovni je cilj projekta predložiti koncept razvoja interkulturalne kompetencije prilagođen uvjetima nastave stranih jezika u hrvatskoj osnovnoj školi. Predviđena područja istraživanja su: koncepti interkulturalnosti u nastavi stranih jezika, sastavnice interkulturalne kompetencije i njihova primjerenost s obzirom na dob učenika, mogućnosti evaluacije interkulturalne kompetencije učenika, interkulturalna i europska dimenzija udžbenika, tipologija nastavnih aktivnosti za razvoj interkulturalne kompetencije, prisutnost interkulturalnosti u europskim i domaćim obrazovnim i kurikularnim dokumentima te interkulturalnost kao ključna kompetencija u obrazovanju nastavnika stranih jezika. Osnovni očekivani rezultati istraživanja su teorijski fundirana koncepcija razvoja interkulturalne kompetencije, tipologija primjerenih nastavnih aktivnosti i instrumenti za evaluaciju interkulturalne kompetencije učenika. Ti će se rezultati podvrgnuti empirijskoj provjeri u nastavnom procesu. Očekuju se implikacije istraživanja na poboljšanje nastave stranih jezika u segmentu interkulturalnog učenja, porast metodičko-didaktičke osposobljenosti nastavnika za to područje te značajnije uključenje interkulturalnosti u izradu udžbenika te obrazovnih i kurikularnih dokumenata. 

Natrag