|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Razvoj interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi stranih jezika |
Voditelj: |
Ana Petravić |
Ustanova: |
Učiteljski fakultet |
Sažetak: |
Predloženim se projektom želi istražiti interkulturalnost na razini ciljeva, sadržaja i nastavnih postupaka u nastavi stranih jezika u osnovnoj školi s naglaskom na njemački i engleski kao najzastupljenije strane jezike u hrvatskom školstvu. Suvremena glotodidaktika interkulturalnu kompetenciju sve više sagledava kao jedan od neizostavnih ciljeva nastave stranih jezika. Time se uzima u obzir širi društveni kontekst porasta mobilnosti pojedinaca i multikulturalnosti društvenih zajednica u kojem se interkulturalna kompetencija sagledava kao bitni preduvjet za uspješnu komunikaciju u interkulturalnim situacijama. Pritom se interkulturalna kompetencija kao ključna kompetencija u nastavi stranih jezika definira pretežito iz perspektive multikulturnih društava zapadnog tipa demokracije u kojima se nastava stranih jezika u redovnom školstvu često odvija u skupinama izraženih multikulturnih i multijezičnih obilježja.
Premda je hrvatsko društvo u značajnoj mjeri multikulturno, kulturna i jezična raznolikost učenika u skupinama nije istog sastava i ne može na isti način poslužiti kao polazište za razvoj interkulturalne kompetencije u nastavi stranih jezika. Polazeći od toga osnovni je cilj projekta predložiti koncept razvoja interkulturalne kompetencije prilagođen uvjetima nastave stranih jezika u hrvatskoj osnovnoj školi.
Predviđena područja istraživanja su: koncepti interkulturalnosti u nastavi stranih jezika, sastavnice interkulturalne kompetencije i njihova primjerenost s obzirom na dob učenika, mogućnosti evaluacije interkulturalne kompetencije učenika, interkulturalna i europska dimenzija udžbenika, tipologija nastavnih aktivnosti za razvoj interkulturalne kompetencije, prisutnost interkulturalnosti u europskim i domaćim obrazovnim i kurikularnim dokumentima te interkulturalnost kao ključna kompetencija u obrazovanju nastavnika stranih jezika.
Osnovni očekivani rezultati istraživanja su teorijski fundirana koncepcija razvoja interkulturalne kompetencije, tipologija primjerenih nastavnih aktivnosti i instrumenti za evaluaciju interkulturalne kompetencije učenika. Ti će se rezultati podvrgnuti empirijskoj provjeri u nastavnom procesu. Očekuju se implikacije istraživanja na poboljšanje nastave stranih jezika u segmentu interkulturalnog učenja, porast metodičko-didaktičke osposobljenosti nastavnika za to područje te značajnije uključenje interkulturalnosti u izradu udžbenika te obrazovnih i kurikularnih dokumenata. |
|
|
|
|
|
|