|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Strateško povezivanje i umrežavanje hrvatskih malih i srednjih poduzeća |
Voditelj: |
Marko Kolaković |
Ustanova: |
Ekonomski fakultet, Zagreb |
Sažetak: |
Znanstveno-istraživački projekt "Strateško povezivanje i umrežavanje hrvatskih malih i srednjih poduzeća" polazi od osnove da u RH postoje brojna kvalitetna poduzeća koja zbog svoje male veličine i nedovoljne financijske snage nisu u mogućnosti samostalno konkurirati na međunarodnom tržištu. Mnogi od hrvatskih malih i srednjih poduzeća na zavidnoj su stručnoj razini i s velikim iskustvom u poslovanju. Međutim, česta je pojava nedovoljne širine i neadekvatnosti resursa kojih ona posjeduju. To postaje sve ozbiljnija prepreka suvremenom promišljanju i strategiji održivog razvoja hrvatskog malog i srednjeg poduzetništva.
Strateško povezivanje i umrežavanje predstavlja nužnost u suvremenom poslovanju jer omogućava proširenje horizonta poslovne suradnje, bolji pristup resursima, te povećava fleksibilnost, brzinu i kvalitetu poslovanja. U kombinaciji s virtualizacijom poslovanja, gdje fizička nazočnost u obavljanju poslovnih aktivnosti postaje nebitna, umrežavanje omogućava prekoračenje svih donedavnih fizičkih ograničenja širenju poslovnih aktivnosti. Sa druge strane virtualizacija omogućava i povezivanje različitih poslovnih aktivnosti koje su prije bile razdvojene, te umrežavanje i klasterizaciju kompatibilnih poduzeća i poduzetnika.
Poslovno povezivanje poduzeća općenito, poprimilo je u razvijenom poslovnom svijetu danas toliki intenzitet da govorimo o mrežama međusobno povezanih poduzeća. Umrežavanje i globalizacija omogućavaju brojne i kompleksne mogućnosti stjecanja i kombiniranja poslovnih resursa. Danas poduzeća mogu privremeno unajmiti dodatno osoblje ili zakupiti neko drugo poduzeće za djelomično ili ukupno obavljanje poslovnih aktivnosti, mogu ujedinjavati svoje resurse sa resursima drugih poduzeća kroz partnerstva i strateške saveze ili se mogu umrežavati i sudjelovati u dizajniranju sasvim novih poslovnih identiteta. Na taj način nastaju novi poslovni modeli i subjekti virtualne ekonomije; kao što su mrežne i virtualne organizacije poslovanja, te virtualna poduzeća i virtualni poduzetnici.
Hrvatska mala i srednja poduzeća ako žele opstati u globalnom ekonomskom okruženju, nužno moraju definirati područja u kojima mogu postići vrhunske svjetske rezultate i na njih fokusirati svoje poslovanje. Za izgradnju konkurentske prednosti mala i srednja poduzeća trebaju razvijati i njegovati kolaborativne veze sa svojim partnerima kao što nalaže novi koncept strateškog povezivanja i umrežavanja. |
|
|
|
|
|
|