|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Opterećenje i odziv brodskih konstrukcija |
Voditelj: |
Ivo Senjanović |
Ustanova: |
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb |
Sažetak: |
Brodograđevna industrija danas je u svijetu specijalizirana. Na dalekom istoku grade se pretežno klasični tipovi brodova zbog niže cijene radne snage, dok se gradnja sofisticiranih brodova zadržala uglavnom u razvijenim zemljama. Hrvatsku brodogradnju treba restrukturirati, te navesti i podržati u profitabilnoj gradnji sofisticiranih brodova visoke vrijednosti.
U namjeri da se doprinese konkurentnosti hrvatske brodogradnje na zahtjevnom svjetskom tržištu razradit će se postupci za određivanje valnog opterećenja, odziva i sigurnosti brodskih konstrukcija. To obuhvaća:
- dinamički stabilitet broda, prevrtanje, teorija kaosa,
- udaranje pramca o valove (slamming) i elastični odziv (whipping),
- koncentracija naprezanja i zamor materijala,
- matematičke modele za proračun čvrstoća i vibracija,
- hidroelastični problem valnog opterećenja i vibriranja vitkih brodova,
- hidroelastičnost risera (podizača) u struji tekućine,
- postupke u osnivanju konstrukcije samostalnih spremnika za prijevoz ukapljenog plina.
Rezultati istraživanja primjenit će se u osnivanju konstrukcija sljedećih tipova brodova:
- nova generacija tankera dvostruke oplate i dva pogonska sustava,
- brodovi za crpljenje i uskladištenje nafte (FPSO), sa riserima,
- brodovi za prijevoz bitumena (250 0C),
- brodovi za prijevoz ukapljenog plina (LNG i LPG) s različitim tipovima nezavisnih spremnika,
- veliki kontejnerski brodovi (L > 300m).
Rezultati istraživanja provjerit će se primjenom na realnim konstrukcijama građenim u domaćim i stranim brodogradilištima.
Važnost istraživanja bitna je za poboljšanje konstrukcije brodova, njihove podobnosti ekološkim zahtjevima i povećanje sigurnosti transporta. |
|
|
|
|
|
|