zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-11-26
zProjekti Rang lista prihvaćenih znanstvenih projekata
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Pedagoški aspekti odnosa u obitelji 
Voditelj: Jasminka Zloković
Ustanova: Filozofski fakultet, Rijeka 
Sažetak: Trodimenzionalni model projekta "Pedagoški aspekti odnosa u obitelji" prema svojoj teoretskoj osnovi olakšava razumijevanje obiteljskog funkcioniranja. Cilj je istraživanja na uzorku od oko 500 roditelja djece dvanaestogodišnjaka ispitati dimenzije kohezije, fleksibilnosti, te međusobnih komunikacija u obitelji bitnih za optimalan razvoj i odgoj djeteta. Primijeniti će se ekstenzivno empirijsko istraživanje, a kao metode za prikupljanje podataka koristiti će se intervjui, standardizirani upitnici, opservacije, analiza dokumentacije. Drugi uzorak ispitivanja predstavljati će dvanaestogodišnjaci učenici šestih razreda osnovne škole koji su po svom maturacijskom statusu predadolescenti s burnim promjenama u fizičkom, psihološkom i socijalnom razvoju. Ispitati će se njihova percepcija odnosa u obitelji, osobne kompetencije, školska postignuća, stavovi, te neke karakteristike ličnosti. Ova delikatna dobna skupina djece karakterizirana je promjenama na svim planovima razvoja. Roditeljski odgojni utjecaj izuzetno je važan u toj dobi, jer najvažniju ulogu u životu djeteta počinju preuzimati vršnjaci, okolinske norme i vrijednosti. Istovremeno ravnoteža obiteljskih pravila i vodstva se narušava kao i unutarnja kohezija pa je nužna visoka fleksibilnost i vještina komunikacije svakog člana uže i šire obiteljske zajednice, škole i društva u cjelini. Kako bi se intenzivnije ušlo u problematiku ovog kompleksnog fenomena na trećem manjem ali informacijski bogatom uzorku primijeniti će se kvalitativno naturalistički pristup, analize slučaja roditelja i djece. Dobiveni rezultati ukazivati će na uvjete funkcioniranja koji postoje u obiteljskoj zajednici, na međugeneracijske odnose u obitelji, eventualne izvore stresa i konflikata kao rizične čimbenike. Također ustanoviti će se i protektivni čimbenici koji pridonose pozitivnom funkcioniranju u obitelji. Na temelju dobivenih rezultata kreirati će se i validni programi primarne prevencije nekih rizičnih čimbenika, te provesti evaluacija. Rezultati istraživanja koristiti će proširivanju temeljnih razvojnih i praktičnih spoznaja na području sustavne i obiteljske pedagogije. 

Natrag