zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-11-23
zProjekti Rang lista prihvaćenih znanstvenih projekata
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Prostorni modeli za realizaciju Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda 
Voditelj: Hildegarde Auf-Franić
Ustanova: Arhitektonski fakultet, Zagreb 
Sažetak: U tijeku je reforma za cijelu obrazovnu vertikalu od osnovnog do visokog školstva. Predloženo istraživanje će dugoročno sukcesivno zahvatiti sve stupnjeve obrazovanja, a započet će s osnovnim školama. Demografski trendovi i poticanje regionalnog razvoja zahtijevaju promišljanje nacionalne mreže osnovnih škola kao temeljne društvene i kulturne infrastrukture. Društvene i gospodarske promjene utječu na odgoj i obrazovanje, te pridonose pluralizmu u školstvu. Hrvatski nacionalni obrazovni standard (HNOS) formira nove standarde obrazovnih programa, a zakon predviđa mogućnost šire implementacije alternativnih odgojno obrazovnih modela. Potrebno je istražiti prostorne odgovore na nove obrazovne modalitete. Istraživanje će pratiti redefiniranje postojećeg modela dvoturnusne škole, s ciljem postizanja optimalnog standarda jednoturnusne cjelodnevne nastave kojem će trebati prilagoditi školski prostor. Nova organizacija jednoturnusne cjelodnevne nastave podrazumijeva redefiniranje mreže škola. Niz parametara kao što su demografski pokazatelji – gustoća, starost, projekcije rasta, obrazovna struktura, nadalje lokacija, infrastruktura i sl. dat će opće uvjete i kriterije za definiranje nove mreže osnovnih škola. Tek nakon toga se, uz uključivanje kapaciteta postojećih škola, može dati konkretno rješenje primjenjivo za određenu sredinu u Hrvatskoj. Superpozicija na postojeću mrežu škola uslijedit će nakon studije mogućnosti novog načina iskorištavanja postojećih škola odnosno njihovog prilagođavanja jednoturnusnoj cjelodnevnoj nastavi, te studije etapnosti provedbe nove organizacije nastave. Novi model cjelodnevne nastave za sve razrede osnovne škole uspostavlja drugačije prostorne i funkcionalne međuovisnosti te podrazumijeva nove prostorne cjeline. Prvi je cilj projekta oprostorenje HNOS-a, odnosno definiranje mreže te novog prostornog i građevnog programa koji je prilagođen suvremenim trendovima u odgoju i obrazovanju. Daljnje istraživanje obuhvatit će istraživanje prostornih tipova osnovnih škola u odnosu na nove prostorne standarde. Ovaj će projekt biti dio znanstvenog programa "Istraživanje u arhitektonskoj tipologiji" koji je u pripremi. Dobiveni rezultati bit će značajni za uspjeh provedbe HNOS-a jer će ponuditi model za definiranje mreže škola, kao i nove prostorne standarde za osnovne škole. Time će se omogućiti stvaranje adekvatnog prostornog okvira za razvoj i obrazovanje djece, kao i uspješno uključivanje škola u život lokalne zajednice. 

Natrag