|
 |
 |
 |
 |
 |
Detalji |
Projekt: |
Metodologija konjunkturnih istraživanja Eurposke unije i Republike Hrvatske |
Voditelj: |
Mirjana Čižmešija |
Ustanova: |
Ekonomski fakultet, Zagreb |
Sažetak: |
U Hrvatskoj je prisutan problem nedovoljno jasno definirane statističko analitičke metodologije konjunkturnih istraživanja (koja se u Hrvatskoj provode od 1995. godine u području prerađivačke industrije, građevinarstva i trgovine).
Adekvatnom statističko-analitičkom podlogom konjunkturnih istraživanja dolazi se do značajnog skupa indikatora praćenja i predviđanja gospodarskih kretanja po pojedinim područjima gospodarske djelatnosti i za gospodarstvo u cjelini. Referentne serije koje se mogu prognozirati su: fizički obujam industrijske proizvodnje, ostvareni promet u trgovini, vrijednost građevinskih radova, BDP, zalihe gotovih proizvoda, izvoz, uvoz i dr.
Rad na ovom projektu je prilog razvoju sustava vodećih indikatora u RH.
Težište istraživanja je na statističko analitičkoj metodologiji.
Ciljevi, svrha i očekivani rezultati:
- Unaprijediti postojeći i razviti nove elemente sustava indikatora konjunkturnih kretanja u svrhu predviđanje gospodarskih varijabli: izvoz, uvoz, cijene, tečaj valute, zaliha, obujam industrijske proizvodnje, vrijednost građevinskih radova, ostvareni promet u trgovini vrijednost BDP-a i dr.
- Provesti usporedbe takvih predviđanja s ostvarenom razinom referentne serije (izračun prognostičkih pogrešaka s namjerom numeričkog izražavanja efikasnosti i pouzdanosti rezultata konjunkturnih istraživanja)
- revidiranje postojećeg kompozitnog indeksa (ESI) u skladu sa zahtjevima EU i uz uvažavanje vlastitih gospodarskih karakteristika.
- odrediti optimalni sustav pondera pri izračunu kompozitnog pokazatelja konjunkture ESI u svrhu maksimiziranja njegovog prediktivnog svojstva.
- U svrhu udovoljenja zahtjevima Europske komisije, metodološki osmisliti i potaknuti provođenje konjunkturnih istraživanja na mjesečnoj razini i uvođenje novih istraživanja (u sektoru usluga, ad-hoc istraživanja)
- Ponuditi prijedlog poboljšanja postupaka izbora reprezentativnog (znanstvenog) uzorka, određivanje veličine uzorka, oblikovanja instrumenata ankete i metoda prikupljanja podataka za svako postojeće istraživanja i za potencijalno nova istraživanja u sklopu konjunkturnih istraživanja (istraživanje u sektoru usluga, ad-hoc istraživanja, testovi potrošača i investicijski testovi) i izbor odgovarajuće metode desezoniranja vremenskih serija iz konjunkturnih istraživanja.
Usklađenom metodologijom i potvrđenom kvalitetom pojedinačnih i kompozitnih indikatora konjunkturnih istraživanja, omogućuje se pristup Harmoniziranom programu EU. |
|
 |
 |
 |
 |
|