|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Odgojni sustavi sv. Ivana Bosca, A.S. Makarenka i A.S. Neilla |
Voditelj: |
Mile Silov |
Ustanova: |
Učiteljski fakultet |
Sažetak: |
Sv. Ivan Bosco je talijanski teolog, učitelj i pedagog. Proglašen je svecem mladih Katoličke crkve. Utemeljitelj je salezijanskog kršćanskog reda. Bio je vrlo uspješan u raznim područjima ljudskog stvaranja (povijest Crkve, pisac udžbenika i znanstvenih knjiga, voditelj odgojne ustanove – oratorija). Sv. I. Bosco je vodeći talijanski religijski učitelj i pedagog XIX. stoljeća. Slijedio je konzervativnu koncepciju odgoja. Anton S. Makarenko je ukrajinski učitelj i pedagog. Djelovao je na prostoru bivšeg Sovjetskog saveza u razdoblju od 1920. do 1939. godine. Utemeljio je organizacijski model odgoja nazvan radna komuna i radna kolonija za preodgoj maloljetnih prestupnika. Slijedio je socijalističku koncepciju odgoja. Alexander S. Neill je škotski (britanski) učitelj i pedagog. Djelovao je od 1920. do 1973. godine. Utemeljitelj je privatne škole – internata Summerhill. Slijedio je liberalnu koncepciju odgoja.
Istraživanja koja su do sada provedena o odgojnim sustavima sv. I. Bosca, Makarenka i Neilla su pretežito parcijalna. Autor planira izvesti svestranu komparativnu, povijesnu, sociološku, politološku i pedagogijsku kritičku analizu paradigmi odgoja i odgojnih sustava tri učitelja i pedagoga koji su presudno utjecali na teoriju odgojnih znanosti i organizacijske modele za praksu odgoja. U Hrvatskoj do sada nije bilo takvih analiza djela I. Bosca, A.S. Makarenka i A.S. Neilla.
Cilj istraživanja je provesti komparativno-povijesnu i kritičku analizu tri pedagoške paradigme i sustava odgoja na primjeru sv. I. Bosca, A.S. Makarenka i A.S. Neilla. Autor će dokazivati hipotezu da doktrine (konzervativna, socijalistička i liberalna) nisu prepreka za stvaranje originalnih paradigmi odgoja i organizacijskih modela za praksu odgoja.
Dokazivanje postavljene hipoteze bit će znanstveni prilog teoriji odgoja i povijesti odgojne znanosti. Iako su tri učitelja i pedagoga djelovali u XIX. i XX. stoljeću, autor smatra da će njihovo djelo biti i u budućnosti znanstveni izazov za teoriju i praksu odgoja.
Rezultate istraživanja bit će moguće provjeriti usporedbom s parcijalnim istraživanjima o istoj temi koja su objavljena u inozemstvu.
Važnost istraživanja pedagoških paradigmi i prakse odgoja sv. I. Bosca, A.S. Makarenka i A.S. Neilla proizlazi iz činjenice da takva cjelovita istraživanja nisu provedena u Hrvatskoj i inozemstvu. |
|
|
|
|
|
|