|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Dizajniranje procesa intermodalnog transporta na koridorima V i X |
Voditelj: |
Čedomir Ivaković |
Ustanova: |
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb |
Sažetak: |
Povećanje proizvodnje i razmjene roba i dobara postavlja pred transportne sustave zahtjeve za povećanjem efikasnosti i prilagodljivosti potrebama kompanija koje šire područja svojeg djelovanja pod utjecajem globalizacijskih procesa. Intermodalni transportni sustavi kao prioriteti strategije razvoja EU i RH mogu odgovoriti na postavljene izazove rastućeg gospodarstva i povezivanje sfere proizvodnje i potrošnje uz minimiziranje troškova transporta i zadovoljavajuću razinu utjecaja na okoliš. Teorijske pretpostavke intermodalnog transporta polaze od povezivanja i realizaciju transporta uz učešće najmanje dviju grana prometa na čemu se temelje transportni lanci intermodalnog transporta u kojima učestvuju željeznički i cestovni promet. Nove tendencije zahtijevaju interoperabilnost svih grana transporta na određenom koridoru,uz mobilnost i brzo premještanje transportnog sredstva i tereta s jednog prijevoza na drugi kako bi se izbjegla prometna zagušenja, rast eksternih troškova vezanih uz utjecaj na okoliš. Projekt dizajniranja procesa intermodalnog transporta na koridorima V i X s posebnim osvrtom na koridor VII Dunavski koridor ima zadaću razraditi metodologiju i modele za određivanje kriterija vezanih uz odabir određene tehnologije intermodalnog transporta na transportnom pravcu, definirati temeljne pretpostavke za lociranje intermodalnih terminala i logističko-distribucijskih središta na koridoru ili sjecištu koridora. Ove polazne pretpostavke određuju mjesta na kojima se može realizirati promjena prijevoznog sredstva i tehnologije vezane uz jednu ili više grana transporta, a to posebno dolazi do izražaja u susretu cestovnog i željezničkog transporta ili kombinacije cestovnog i vodnog prometa u Ro-Ro tehnologiji transporta. Programirani modeli i metodologije razlikuju se za koridore V i X u tome što koridor V povezuje Skandinaviju i Baltik,sjevernu i srednju Europu s Jadranom, Sredozemljem i Bliskim i Dalekim istokom uporabom cestovnog i željezničkog transporta do luka na Jadranu i prelaska na pomorski transport. Na koridoru X kroz područje RH ima paralelne prometne pravce cestovnog, željezničkog i transporta na unutarnjim plovnim putovima, a temeljen na realizaciji projekta izgradnje kanala Dunav-Sava. Ove znanstvene pretpostavke odrediti će pravce istraživanja koji trebaju rezultirati simulacijskim modelima za odabir pravaca transporta, prijevoznih sredstava i lokacije prekrcajnih intermodalnih terminala i logističko-distribucijskih centara. |
|
|
|
|
|
|