|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Hrvatski jezik- prostor nacionalnog identiteta u dvojezičnim zajednicama |
Voditelj: |
Irena Vodopija |
Ustanova: |
Učiteljski fakultet u Osijeku |
Sažetak: |
S obzirom na karakter projekta odabrana je deskriptivno-analitička metoda a osnovni je postupak analiza dokumentacije.Pretpostavlja se da će analiza stanja i na njoj utemeljena strategija učenja i poučavanja hrvatskoga jezika u dvojezičnim zajednicama dovesti do još bolje komunikacijske kompetencije na hrvatskom jeziku i njegova očuvanja. Hrvatski je izložen i asimilacijskim procesima u manjinskim zajednicama. Jedan od pouzdanih načina očuvanja maloga i manjinskoga jezika njegovo je uključivanje u obrazovni sustav. Stoga treba utvrditi ulogu hrvatskoga jezika u obrazovanju hrvatske manjine u Mađarskoj, ali i mađarske u Hrvatskoj. Budući da se hrvatski jezik kao jezik manjine održao u cijeloj obrazovnoj vertikali od hrvatskoga vrtića do studija hrvatskoga jezika u Pečuhu u Republici Mađarskoj, predmet je interesa mjesto hrvatskoga jezika u tom obrazovnom sustavu.
Ovim je projektom postavljeno nekoliko ciljeva.
Potrebno je:
• identificirati sve razine obrazovnoga sustava manjinskih zajednica, hrvatske u Mađarskoj i mađarske u Hrvatskoj
• analizirati planove i programe rada, posebice one koji se odnose na učenje, odnosno nastavu hrvatskoga jezika u cijeloj obrazovnoj vertikali
• analizirati udžbenike i ostalu literaturu namijenjenu učenju i poučavanju hrvatskoga jezika
• analizirati metode poučavanja i metodički instrumentariji
• utvrditi učeničku pisanu kompetenciju na hrvatskom jeziku
• analizirati jezične i stilske pogrješke dvojezičnih učenika
• utvrditi i analizirati pogrješke koje su posljedica interferencije dvaju jezika
• identificirati i ostale poticatelje učenja i očuvanja hrvatskoga jezika izvan manjinskoga obrazovnoga sustava-znanstvene, prosvjetne, kulturne institucije i mediji
• analizirati tiskovine na hrvatskom jeziku u dvojezičnim zajednicama.S obzirom na karakter projekta odabrana je deskriptivno-analitička metoda a osnovni je postupak analiza dokumentacije.Pretpostavlja se da će analiza stanja i na njoj utemeljena strategija učenja i poučavanja hrvatskoga jezika u dvojezičnim zajednicama dovesti do još bolje komunikacijske kompetencije na hrvatskom jeziku i njegova očuvanja. |
|
|
|
|
|
|