|
 |
 |
 |
 |
 |
Detalji |
Projekt: |
Marketinški sustav konkurentske prednosti ponude ekoloških proizvoda u RH |
Voditelj: |
Nataša Renko |
Ustanova: |
Ekonomski fakultet, Zagreb |
Sažetak: |
Ekološka poljoprivredna i prehrambena proizvodnja snažno se razvija u mnogim zemljama, posebice u zemljama EU gdje je i zakonskim propisima jasno definirana. I Hrvatska slijedi zakonsku regulativu i prilagođava se propisima EU(Zakon je donešen 31. siječnja 2001. godine). Zbog velikih prednosti koje pružaju ekološki proizvodi u smislu zaštite zdravlja stanovništva, zaštite okoliša, a i relativno pogodnih odnosno čistih poljoprivrednih tla u RH za proizvodnju ekoloških proizvoda bilo bi potrebito unaprijediti ovaj značajan dio poljoprivredne i prehrambene proizvodnje koji je za sada suočen s mnogobrojnim problemima od kojih bi mogli spomenuti i istaknuti one koji se
odnose na administrativne prepreke i kompleksnu proceduru za dobivanje znaka «ekoproizvod», te nedovoljnu organiziranost i educiranost hrvatskih proizvođača ekoproizvoda, posebice u savladavanju svih aktivnosti vezanih za plasman na tržište. Mogli bi konstatirati da je marketinški sustav ponude ekoloških proizvoda u RH izrazito slabo razvijen. Znak «ekoproizvod» malo je prisutan na tržištu. Stoga je cilj ovog znanstvenog projekta:
1.Sagledati marketinške probleme ekoproizvođača na uzorku od 5 najvećih i
najrazvijenijih te 10 srednjih i malih obiteljskih gospodarstava u RH s jedne strane,
2.Analizirati potrebe, preferencije, želje i očekivanja potrošača na reprezentativnom
uzorku populacije RH od 1000 ispitanika/domaćinstava, s druge strane, te
3.Obraditi nekoliko zemalja EU, SAD, Australije u smislu poznatosti, pozitivnih stavova
potrošača i prihvaćanja ekoloških proizvoda iz Hrvatske, a osim toga
4.Ispitati turiste(na uzorku od 300) koji posjećuju Hrvatsku u cilju saznavanja preferencija i prihvaćanja ekoloških proizvoda,
kako bi se predložile odgovarajuće marketinške mjere u smislu izbora prikladne ponude, prihvatljive cijene, načina oglašavanja odnosno informiranja potrošača o prisutnosti i dostupnosti ekoloških proizvoda na tržištu.
Ukoliko bi se izvršila sva navedena istraživanja moguće bi bilo stvoriti efikasan model
za postizanje konkurentskih prednosti ponude ekoloških proizvoda u RH čime bi se doprinijelo:
1.sačuvanju okoliša i zdravlja stanovništva i
2.kreiranju specifičnog «ekološkog identiteta» Hrvatske države kako u svijesti domaćih
tako i stranih potrošača,
što bi ukupno doprinijelo razvoju ne samo ekološke proizvodnje nego također razvoju turizma, drugih pratećih grana i time ukupnog gospodarstva RH |
|
 |
 |
 |
 |
|