|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Prezentacija podražaja kod metoda za mjerenje potrošačkih sklonosti |
Voditelj: |
Damir Kovačić |
Ustanova: |
Agronomski fakultet, Zagreb |
Sažetak: |
Poznavanje potrošačkih sklonosti je pretpostavka za uspješno planiranje marketinških aktivnosti. Jedna od najčešće rabljenih metoda za mjerenje potrošačkih preferencija, odnosno sklonosti je Conjoint analiza (CA). Učestala uporaba CA proizlazi iz činjenice da ova metoda dobro oponaša stvarnu kupnju i da daje dobre rezultate u procjeni potrošačkih sklonosti. Nadalje, popularnost CA dijelom potječe iz pretpostavke da ta metoda, barem djelomično, ima bolju prognostičku valjanost u odnosu na jednostavnije, jeftinije tehnike kao što su self-explication postupci. Brojne studije su pokazale da način prezentacije podražaja utječe na pouzdanost i valjanost metoda za mjerenje potrošačkih sklonosti. Prema dosadašnjim spoznajama moguće je pretpostaviti da kušanje vodi boljoj pouzdanosti i valjanosti rezultata u odnosu na verbalni prikaz podražaja i prikaz stvarnog proizvoda.
Cilj ovog istraživanja jeste utvrditi kako način prezentacije podražaja, posebice kušanje, utječe na pouzdanost i valjanost conjoint postupaka te koji način prezentacije daje najbolje rezultate kad se ocjenjuju prehrambeni proizvodi i pića.
Istraživanje će obuhvatiti testiranje potrošačkih preferencija prema tri odabrana prehrambena proizvoda i/ili pića pomoću tri conjoint postupka za mjerenje sklonosti. Svako pojedino istraživanje će se obaviti s tri različita načina prikazivanja podražaja (verbalni prikaz, stvarni proizvod, kušanje). Pouzdanost i valjanost svakog istraživanja će se mjeriti pomoću nekoliko kriterija te će se dobiveni rezultati usporediti. Temeljem rezultata istraživanja dat će se preporuke za izbor optimalnog načina prikazivanja podražaja kad se u okviru conjoint zadatka ocjenjuju prehrambeni proizvodi i pića. To će u konačnici dovesti do lakšeg i boljeg planiranja budućih proizvoda i njihovog uvođenja na tržište. |
|
|
|
|
|
|