|
 |
 |
 |
 |
 |
Detalji |
Projekt: |
Evaluacija, razvoj i osuvremenjivanje učenja i poučavanja kemije u Hrvatskoj |
Voditelj: |
Draginja Mrvoš-Sermek |
Ustanova: |
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb |
Sažetak: |
U Hrvatskoj, do sada, nisu provedena sistematska istraživanja kemijskog obrazovanja. Razvoj obrazovnog procesa i postizanje bolje kvalitete obrazovanja temelji su budućeg tehnološkog i socijalnog razvoja republike Hrvatske (Plan razvoja sustava odgoja i obrazovanja 2005.-2010., Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, 2005). Posebno je naglašena potreba unaprijeđivanja tehničkog i prirodoznanstvenog obrazovanja. Shodno tome, nužno je načiniti temeljitu analizu postojećih problema u nastavi kemije i razviti novu, učinkovitiju i izvodljiviju nastavnu strategiju.
Svrha ovog projekta je načiniti analizu postojeće situacije i stvoriti temelje za budući razvoj kemijskog obrazovanja na svim razinama. Također je važno učiniti nastavu kemije relevantijom za život u očima učenika, potaknuti njihov interes za kemijske nastavne sadržaje i načiniti korelaciju kemijskih nastavnih sadržaja s odgovarajućim nastavnim sadržajima iz fizike, biologije i matematike.
Glavni cilj ovog projekta je razvoj nove nastavne strategije koja će:
- u sebe imati ugrađene aktivnosti koje potiču učenika: planiranje, mjerenje, opažanje, analiziranje podataka i donošenje zaključaka na temelju činjenica,
- razvijati intelektualne, komunikacijske, socijalne, moralne i estetske komponente učeničkih stavova i uvjerenja,
- učiti učenike kreativno razmišljati i razvijati im vještine potrebne za cjeloživotno obrazovanje (kritičko mišljenje i uporaba informacijsko komunikacijskih tehnologija).
Specifični ciljevi ovog projekta su:
1. Ispitati i odrediti razvoj predkoncepta tvari u djece i mogućnost njegovog modeliranja.
2. Odrediti prikladnost specifičnih kemijskih nastavnih sadržaja učeničkom iskustvu i dobi.
3. Odrediti učinkovitost i suvremenost postojećih nastavnih strategija i nastavnih metoda u kemijskom obrazovanju. |
|
 |
 |
 |
 |
|