zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-11-23
zProjekti Rang lista prihvaćenih znanstvenih projekata
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Korporativno upravljanje i konkurentnost hrvatskih poduzeća 
Voditelj: Darko Tipurić
Ustanova: Ekonomski fakultet, Zagreb 
Sažetak: Istraživanjem se žele analizirati ključne determinante korporativnog upravljanja u Hrvatskoj s posebnim naglaskom na utjecaj korporativnog upravljanja na konkurentnost hrvatskih poduzeća. Osnovna hipoteza istraživanja je kako se poboljšanjem prakse korporativnog upravljanja u hrvatskim poduzećima kroz razvoj i skupno djelovanje temeljnih odrednica korporativnog upravljanja (vlasnička struktura, sustavi nadzora, odlučivanja i nagrađivanja, tržišta za korporativnom kontrolom i menadžerskim uslugama, konkurencija na tržištima proizvoda i usluga) javlja potencijal za povećanje konkurentnosti hrvatskih poduzeća na međunarodnim tržištima. U suprotnomu, hrvatska poduzeća ne mogu uspješno privući investitore i dostići minimalnu razinu konkurentnosti potrebnu za internacionalizaciju poslovanja i ostvarivanje iznadprosječne dugoročne profitabilnosti. Projektom se želi postići sljedeće: (a) produbljivanje postojećih teorijskih spoznaja o mehanizmima i sustavima korporativnog upravljanja s ciljem definiranja specifičnosti korporativnog upravljanja u tranzicijskom kontekstu; (b) analiza utjecaja odnosa upravljačkih i menadžerskih struktura na konkurentsku sposobnost hrvatskih poduzeća; (c) utvrđivanje utjecaja osnovnih tipova korporacijskih vlasničkih struktura na konkurentsku sposobnost hrvatskih poduzeća; (d) izgradnja prilagođenog teorijskoga modela prikladnoga za tranzicijski kontekst Hrvatske, a koji će biti okvir za testiranje osnovne i izvedenih hipoteza; (e) utvrđivanje osnovnih poteškoća u sustavu korporativnog upravljanja u Hrvatskoj; (f) utvrđivanje utjecaja efekta nacionalnog konteksta, kao i industrijske pripadnosti na odrednice korporativnog upravljanja i poslovni uspjeh hrvatskih poduzeća; (g) unapređivanje metodologije i znanstvenih istraživanja korporativnog upravljanja i konkurentske sposobnosti poduzeća u Hrvatskoj. Hipoteze istraživanja testirat će se u nizu empirijskih istraživanja - od dinamične analize pokazatelja odnosa menadžerskih i vlasničkih struktura u hrvatskim korporacijama, komparativne analize podataka za ostale tranzicijske zemlje po različitim kriterijima, pa do više anketnih istraživanja stavova managera vodećih hrvatskih poduzeća o dimenzijama prakse korporativnog upravljanja i konkurentnosti. Rezultati projekta omogućit će stvaranje kvalitetne znanstveno-stručne podloge za razvoj nacionalnih politika i programa unapređenja prakse korporativnog upravljanja, a time i konkurentnosti hrvatskog gospodarstva. 

Natrag