|
 |
 |
 |
 |
 |
Detalji |
Projekt: |
ICT i položaj studenta u Bolonjskom procesu |
Voditelj: |
Nevenka Tatković |
Ustanova: |
Filozofski fakultet, Pula |
Sažetak: |
Mnoga istraživanja u svijetu i u nas ukazuju na to da nove informacijsko-komunikacijske tehnologije (ICT) daju široku osnovu za promjene položaja studenta u obrazovanju ( Foglia E., Tanoni I., Teso, R. 2001; Trentin G,1996; Richmond K. W., 2001), ali zahtijevaju novi instrukcijski dizajn.
Predmet istraživanja u ovome projektu su pedagogijske i tehnologijske implikacije uporabe ICT u visokom obrazovanju, odnosno povezanost primjene ICT i položaja studenta u uvjetima provedbe Bolonjskog procesa. Osnovna pretpostavka je da se transformacijske promjene ne zbivaju samo diskontinuirano, tzv. formalnim reformama kakva je uvođenje Bolonjske deklaracije u hrvatsko visoko obrazovanje, već i kontinuiranim socio-pedagoškim i ICT promjenama u realnom pedagoškom okruženju. Pretpostavljamo također da suvremena primjena ICT u značajnoj mjeri utječe na promjenu položaja studenta i potiče uvođenje inovacija u stilove učenja i poučavanja. U istraživanju ćemo primijeniti deduktivni i empirijsko induktivni opći metodološki pristup. Kombinirati će se kvantitativne i kvalitativne metode istraživanja. Koristit ćemo pretežno metode deskripcije i kauzalne eksplikacije. Važnost ovog projekta tiče se u prvom redu stjecanja spoznaja koje neposredno mogu utjecati na kvalitativne promjene u visokom obrazovanju RH, stoga nam je svrha i cilj utvrditi čimbenike koji determiniraju pedagogijske i tehnologijske uvjete realizacije temeljne postavke: student u središtu obrazovnog procesa. Ove će spoznaje pridonijeti utvrđivanju određenih segmenata unutarnje kvalitete visokoškolskih ustanova te jačanju kulture kvalitete, potaknut će aktivnosti o inovativnim pristupima ICT. Na temelju rezultata istraživanja predložit ćemo modele za integraciju dobivenih zaključaka u praksu visokoškolskih institucija, zavoda za školstvo, Ministarstva znanosti obrazovanja i športa RH. Svaki novi doprinos unapređenju nastavnog procesa, u ovom slučaju u oblasti ICT i utjecaja na centralni položaj studenta u obrazovnom procesu, vodi ka poboljšanju kvalitete obrazovanja, stoga ima svoje puno društveno opravdanje. |
|
 |
 |
 |
 |
|