|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Perspektive obrazovanja odraslih u Hrvatskoj u koncepciji cjeloživotnog učenja |
Voditelj: |
Anita Klapan |
Ustanova: |
Filozofski fakultet, Rijeka |
Sažetak: |
Prihvaćanje koncepcije cjeloživotnog učenja, sedamdesetih godina prošlog stoljeća, u svijetu, uslijedilo je kao odgovor samoga obrazovnog sektora na neprestane promjene koje se sve većom brzinom događaju u svim područjima: gospodarstvu, tehnologiji, kulturi, komunikacijama i drugdje, dokidanjem tradicionalnog poimanja obrazovanja. Obrazovanje i učenje, kao nikada ranije, priznaje se ne samo kao jedno od temeljnih ljudskih prava, već i obveza svake odrasle osobe koja računa s održavanjem svoje konkurentnosti na tržištu rada i aktivnim sudjelovanjem u društvenoj zajednici. Republika Hrvatska ima vrlo dugu, stoljetnu, tradiciju institucionalnog obrazovanja odraslih. Međutim, tek Strategijom obrazovanja odraslih koju je Vlada Republike Hrvatske donijela u studenom 2004. godine, po prvi puta se u Hrvatskoj obrazovnoj politici obrazovanje odraslih priznaje i prihvaća kao sastavni, jednako važan dio obrazovnog sustava, te se na temeljima koncepcije cjeloživotnog učenja utvrđuju osnovni ciljevi dugoročnog sustavnog razvoja obrazovanja odraslih. Projekt “Perspektive obrazovanja odraslih u Hrvatskoj u koncepciji cjeloživotnog učenja” polazi od dosadašnjih spoznaja o obrazovanju odraslih u filozofiji i konceptu cjeloživotnog učenja i obrazovanja, ali i od društvenih zahtjeva, postignuća na planu obrazovanja odraslih u Hrvatskoj kao i od aktualnih trendova u različitim filozofskim, antropološkim, sociološkim, pedagoško-andragoškim stremljenjima o cjeloživotnom učenju i obrazovanju kao trenutku vremena u kojem živimo i posljedica koje će promjene imati na globalnom planu društvenih promjena. Poticaj za ovo istraživanje svakako proizlazi i iz relevantnih međunarodnih dokumenata i preporuka kao što je primjerice Hamburška deklaracija o obrazovanju odraslih, Memorandum o cjeloživotnom učenju, kao i temeljna polazišta o cjeloživotnom učenju i u tom kontekstu obrazovanju odraslih u strategiji razvitka Republike Hrvatske. U istraživanju obrazovanja odraslih spomenuti dokumenti i relevantna istraživanja biti će predmetom znanstveno-teorijske analize, a ne puka transmisija čije postavke valja pod svaku cijenu dokazati. |
|
|
|
|
|
|