zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-11-23
zProjekti Rang lista prihvaćenih znanstvenih projekata
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Rano otkrivanje autizma - PRP i evaluacija ranih interventnih programa 
Voditelj: Jasmina Frey Škrinjar
Ustanova: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb 
Sažetak: Autizam spada u grupu pervazivnih razvojnih poremećaja koje karakteriziraju:a)poremećaj recipročnih socijalnih interakcija b)verbalne i neverbalne komunikacije, c)ograničeni i repetitivni obrasci ponašanja interesa i aktivnosti. Pozitivni ishodi razvoja značajno ovise o ranoj identifikaciji poremećaja i brzom upućivanju u primjerene programe rane intervencije. Suvremena istraživanja dokazuju da kombinacija strukturiranog DTI programa i podučavanja u prirodnoj okolini predstavlja najuspješniji oblik bihevioralnog ranog interventnog programa (Kasari, 2002; Wolery i sur., 2002, Baker i sur., 2003; Baird, 2006). Empirijski nalazi u zadnjih 10 godina naglašavaju i razvojni pristup koji se temelji na interakciji i uvažavanju različitosti (Greenspan, 1998). Ne postoje istraživanja koja bi uspoređivala ta dva pristupa. U Hrvatskoj se poremećaji iz autističnog spektra kasno dijagnosticiraju, a rani interventni programi uopće ne postoje. Glavni cilj ovog istraživanja je usporediti i evaluirati dva različita programa rane intervencije. Hipoteze: H1 Postoje razlike u razvojnom postignuću djece s poremećajima iz autističnog spektra koja su uključena u razvojni program rane intervencije i djece koja su uključena u bihevioralni program rane intervencije H1.1 Razvojni program rane intervencije i bihevioralni program rane intervencije različito će utjecati na razvoj komunikacije djece s poremećajima iz autističnog spektra H1.2 Razvojni program rane intervencije i bihevioralni program rane intervencije različito će utjecati na adaptivno ponašanje djece s poremećajima iz autističnog spektra H1.3 Razvojni program rane intervencije i bihevioralni program rane intervencije različito će utjecati na kognitivno funkcioniranje djece s poremećajima iz autističnog spektra H1.4 Razvojni program rane intervencije i bihevioralni program rane intervencije različito će utjecati na razvoj simboličke igre djece s poremećajima iz autističnog spektra. Nakon provedbe Upitnika za rano otkrivanje autizma i dodatnih procjena, odabrat će se uzorak od 20 ispitanika od kojih će se formirat dva poduzorka izjednačena prema kronološkoj dobi, spolu, razini intelektualnog funkcioniranja djece, te obrazovanju i bračnom statusu njihovih roditelja. S jednom grupom ispitanika provodit će se razvojni, a sa drugom bihevioralni program. Oba programa provodit će se u podučavanju jedan na jedan 20 do 25 sati tjedno. Inicijalnu i finalnu procjenu primjerenim instrumentima provest će nezavisni procjenj 

Natrag