|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Numeričke simulacije i optimizacija brodskih dizelskih motora |
Voditelj: |
Vladimir Medica |
Ustanova: |
Tehnički fakultet, Rijeka |
Sažetak: |
Dizelski motori za pogon brodova su danas najpogodniji toplinski stroj s najvišim pojedinačnim stupnjem djelovanja. To im omogućuje vrlo nisku potrošnju goriva i emisiju CO2. Ovi motori koriste teško gorivo kao najjeftinije gorivo na tržištu. Niska kvaliteta goriva iziskuje posebne napore u konstrukciji i izvedbi brodskih motora. Povećanje cijene sirove nafte na svjetskom tržištu, na gotovo dvostruku cijenu od prije godinu dana, sigurno će prouzročiti porast cijene teškom gorivu i drugim derivatima i poremećaje u svjetskom gospodarstvu. To će potaknuti napore za racionalniju potrošnju goriva uz poštivanje granica emisije u okoliš. Novi brodski dizelski motori prilagođavaju se tim skorim zahtjevima. Glavni i pomoćni dizelski motori tvore zajedno s ostalim strojevima, uređajima i sustavima brodsko pogonsko postrojenje. Od njega se očekuje da udovolji svim potrebama broda za pogonom i energijama uz čim niže ukupne troškove i nisku emisiju u okoliš. Brodski dizelski motor se pritom mora prilagoditi tehnološkim potrebama prijevoza tereta.
Uvođenje nove generacije brodskih dizelskih motora s elektro-hidrauličkim sustavom za ubrizgavanje goriva i upravljanje ispušnim ventilima otvara nove mogućnosti za djelotvornu prilagodbu motora različitim tehnološkim potrebama u prijevozu tereta. Pritom se mogu mijenjati potrebe za mehaničkom energijom, toplinom ili drugim oblicima energije. Slijedom toga moguće je motor voditi na način da u sinergiji s drugim strojevima, uređajima i sustavima brodskog pogona udovolji zahtjevima čim nižih troškova prijevoza tereta uz očuvanje okoliša.
Primjenom pouzdanih numeričkih simulacija i optimizacije brodskih dizelskih motora moguće je utvrditi najpovoljnije uvjete upravljanja rada samoga motora radi prilagodbe tehnološkim zahtjevima uz zadovoljavanje niskih troškova i dopuštenih emisija u okoliš. Do sada razvijeni vlastiti programi za numeričke simulacije ukupnog motora omogućuju vrlo brze prognoze svih potrebnih karakteristika motora u ustaljenom radu i njihovo praćenje u prijelaznim uvjetima. Program je ispitan na više različitih motora i pokazao je dovoljno visoku pouzdanost prognoze. Da bi program bio u mogućnosti davati pouzdaniju prognozu svih važnijih emisija i izgaranja potrebno ga je dopuniti modelima za izgaranje mlaza goriva i tvorbu polutanata. Ovim se projektom predviđa proširenje postojećeg programa uz njegovo validiranje radi primjene na postojećim brodskim dizelskim motorima i motorima nove generacije. |
|
|
|
|
|
|