|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Struktura cjeloživotnog obrazovanja nastavnika |
Voditelj: |
Igor Radeka |
Ustanova: |
Sveučilište u Zadru |
Sažetak: |
Razvijena društva utemeljena su na znanju. Počivaju na konceptu cjeloživotnog obrazovanja, koji se posve razlikuje od tradicionalnog obrazovanja ne samo po kvantiteti nego i kvaliteti. Umjesto formalnog školovanja u djetinjstvu i mladosti težište se prenosi na sinergiju inicijalnog s kontinuiranim obrazovanjem te formalnog i neformalnog obrazovanja kompetencija u okviru raznolikih mogućnosti društva koje uči tijekom cjelokupnog čovjekova života.
U tom kontekstu i Europska Unija je kao ključnu smjernicu razvoja u prvom desetljeću 21. stoljeća proklamirala cjeloživotno učenje zasnovano na Europi znanja. S obzirom na to da Hrvatska svoju budućnost vezuje uz europske integracijske procese, ključno je pitanje kakav je status Hrvatske u tom pogledu? Komisija Europske Unije upozorava da je učešće cjeloživotnog obrazovanja u hrvatskom društvu 5 puta manje od prosjeka i daleko je ispod svake zemlje članice EU (Modernising education and training: A vital contributon to prosperity and social cohesion in Europe, studeni 2005.). U skladu s tim, ubrzani razvoj Hrvatske i dostizanje obrazovnog standarda najrazvijenijih zemalja svijeta i EU pretpostavlja implementaciju cjeloživotnog obrazovanja u suvremeno hrvatsko društvo.
Cilj ovog projekta je strukturiranje cjeloživotnog obrazovanja nastavnika na temelju funkcionalnog povezivanja inicijalnog s kontinuiranim obrazovanjem te sublimacije formalnih i neformalnih obrazovnih potencijala suvremenog hrvatskog društva. Pritom se polazi od pretpostavki da postojeći model obrazovanja nastavnika ne zadovoljava te potrebe te da je cjeloživotno obrazovanje nastavnika condicio sine qua non implementacije cjeloživotnog obrazovanja. Rezultati ovog istraživanja razvojnog su karaktera jer će ponuditi suvremeni pedagogijski i pedagoški održiv model obrazovanja nastavnika za modernu Hrvatsku znanja. Ovu temu posebno aktualizira recentno razdoblje približavanja Hrvatske punopravnom članstvu EU i sveučilišna implementacija bolonjskog procesa koju prati istovremena reforma obrazovanja nastavnika. |
|
|
|
|
|
|