|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Razvoj diskurzivne kompetencije u medjujeziku učenika stranoga jezika |
Voditelj: |
Sanja Čurković-Kalebić |
Ustanova: |
Filozofski fakultet |
Sažetak: |
Analize učenikova međujezika posljednjih godina zauzimaju važno mjesto u istraživanju procesa usvajanja stranoga jezika. Rezultati tih analiza daju dragocjene podatke o razvoju komunikacijske kompetencije s obzirom na proces usvajanja gramatičkih pravila i pravila gramatičke uporabe.
U teorii komunikacijske kompetencije najčešće se razlikuju četiri vrste kompetencija: gramatička, sociolingvistička, diskurzivna i strategijska (Canale i Swain, 1980, Swain 1983). Noviji model komunikacijske kompetencije (Celce-Murcia, Dorney i Thurrell, 1995) koji razlikuje pet vrsta kompetencija daje središnje mjesto upravo diskurzivnoj kompetenciji.
U proučavanju diskurzivne kompetencije koristi se motodologija koju je razvila analiza diskursa koja se bavi analizom jezika u uporabi (Brown i Yule. 1983, Stubbs, 1983).
Cilj je ovoga istraživanja opisati diskurzivnu kompetenciju u međujeziku hrvatskih učenika engleskoga kao stranog jezika s posebnim obzirom na obilježja te kompetencije na različitim razinama učenja i pretpostavljenoj razini znanja. Istraživanjem se namjerava steći uvid u učeničku kompetenciju u pisanom i govorenom diskursu. Posebni ciljevi istraživanja su objediniti dosadašnje teorijske i empirijske spoznaje o prirodi diskurzivne kompetencije u jezičnoj uporabi izvornog i neizvornog govornika engleskog jezika, aplicirati modele opservacije i analize diskurzivne kompetencije na diskurs učenika engleskog jezika u nas, utvrditi obilježja diskurzivne kompetencije na promatranom uzorku, usporediti dobivene rezultate s rezultatima sličnih istraživanja u svijetu, definirati opće i specifične karakteristike diskurzivne kompetencije u jezičnoj uporabi hrvatskih učenika engleskoga jezika, definirati sustav grešaka u proizvodnje diskursa koje nastaju zbog negativnog utjecaja materinskog jezika, na znanstveno utemeljenim spoznajama definirati postupke i tehnike koje vode boljem razvoju diskurzivne kompetencije, istaknuti implikaciju istraživanja za nastavnu praksu.
U istraživanju se polazi od pretpostavke da se diskurzivna kompetencija u međujeziku učenika stranog jezika slabije razvija od gramatičke kompetencije.
Za očekivati je da će predloženo istraživanje dati bolji uvid u razvoj diskurzivne kompetencije i komunikacijske kompetencije općenito. Kritička valjanost rezultata istraživanja provjerit će se odjekom na publicirane radove te na znanstvenim i stručnim skupovima, odnosno u praksi.
Važnost istraživanja vidi se u obrazovanju i usavršavanju nastavnika. |
|
|
|
|
|
|