|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju |
Voditelj: |
Elvi Piršl |
Ustanova: |
Filozofski fakultet, Pula |
Sažetak: |
Razvoj i napredak čovječanstva u sklopu globalizacijskih procesa nemoguć je bez dodira i interakcije među različitim kulturama. Promicanje interkulturalizma ne ogleda se samo u važnosti unošenja interkulturalnih sadržaja i vrednota u odgoj i obrazovanje već i osvješćivanju studenata o vlastitim kompetencijama, kulturnom podrijetlu i identitetu. Razvoj interkulturalne kompetencije i osjetljivosti doprinosi kvalitetnijoj akademskoj (fakultetskoj) kulturi i ozračju ali i smanjivanju etnocentrizma, predrasuda, stereotipa, nejednakosti i diskriminacije u društvu. Razvoj interkulturalne kompetencije i komunikacije dugotrajan i cjeloživotni proces u kojem najznačajnija uloga pripada odgojno-obrazovnim institucijama a posebno njegovim glavnim promicateljima - odgajateljima, nastavnicma i profesorima. Da bi nastavnici i profesori uspješno promicali interkulturalne sadržaje i vrednote neophodne su, osim stručnih (profesionalnih) i osobne kompetencije - kognitivne, emocionalne i ponašajne. Cilj je projekta interdisciplinarno promicanje interkulturalnih sadržaja, vrednota i vještina kod polaznika studija Hrvatskoga jezika i književnosti i Talijanskoga jezika i književnosti na dodiplomskom studiju Filozofskoga fakulteta u Puli. U skladu sa suvremenim istraživanjima u području interkulturalizma kod nas i u svijetu produbit će se teorijske i empirijske spoznaje. S teorijskog aspekta razmatrat će se interkulturalizam u području književnosti, jezika i pedagogije kao i značaj kulturno-sociološkog konteksta u kojem se on javlja. Empirijskim istraživanjem ispitat će se stupanj interkulturalne osjetljivosti kod studenata, neophodne u efikasnoj interakciji s kulturno drukčijim osobama te utvrditi bitne interkulturalne kompetencije potrebne u nastavničkom pozivu. Predmet interesa ovog projekta izrada je i primjena novih nastavnih kolegija koji će promicati nacionalne kulturalne i interkulturalne vrednote, vještine i kompetencije. U istraživanju će se primijeniti kvalitativne i kvantitativne metode istraživanja. Očekuje se da će dobiveni rezultati ukazati na važnost utvrđivanja i razvijanja potrebnih interkulturalnih kompetencija kod nastavnika, budući da one predstavljaju jedan od temeljnih ciljeva u unapređenju kvalitete obrazovanja u suvremenoj Europi (European Council, Lisbon, March 2000.). |
|
|
|
|
|
|