|
 |
 |
 |
 |
 |
Detalji |
Projekt: |
Hrvatska bibliografija dječjih knjiga do 1945. |
Voditelj: |
Berislav Majhut |
Ustanova: |
Učiteljski fakultet |
Sažetak: |
Hrvatska bibliografija dječjih knjiga do 1945 je instrument koji treba poslužiti svima onima koji se bave dječjom književnošću kao siguran i pouzdan izvor podataka.
Dječja književnost je bila dugo zapostavljano područje književnosti. Omalovažavanje dječje književnosti kao pukog potrošnog materijala pedagogije imalo je za rezultat kako pojedinčevu tako i institucionalnu nebrigu prema dječjoj knjizi tako da danas, kad živo osjećamo potrebu za razumijevanjem djetinjstva generacija koje su oblikovale našu sadašnjicu, nailazimo na teško oštećena ili posve opustošena područja u fondovima dječjih knjiga. Tako je danas preostali korpus dječje književnosti razasut najvećim dijelom po bibliotekama ali i po privatnim knjižnicama.
Danas ne postoji cjelovita hrvatska bibliografija dječjih knjiga. U prvoj fazi bilo bi potrebno sastaviti Hrvatsku bibliografiju dječjih knjiga do 1945.
Stoga je potrebno: 1. Popisati sačuvane dječje knjige 2. Upravo zato što je, zbog nebrige i društvenog ali i strukovnog omalovažavanja dječje književnosti, mnogo više djela dječje književnosti izgubljeno no što je to slučaj u nedječjoj književnosti potrebno je i rekonstruirati nesačuvane pojedinačne naslove ali i dijelove nakladničkih cjelina.
Hrvatska bibliografija dječjih knjiga predstavlja osnovu za promišljanje svakog aspekta povijesti hrvatske dječje književnosti a time onda ne samo instrument kritičkog vrednovanja pojedinih djela, autorskih opusa, stilskih razdoblja, razvoja književnih vrsta karakterističnih za sustav dječje književnosti već i teorijskog promišljanja dječje književnosti uopće.
Hrvatska bibliografija dječjih knjiga od početaka (druga polovica 18. st. do 1945.) je kapitalna infrastrukturna osnova svih povijesnih istraživanja hrvatske dječje književnosti, osnovni parametar u komparatističkom sučeljavanju s europskim književnostima te nezaobilazni instrument u svakom izvanknjiževnom pokušaju rekonstrukcije nekog aspekta djetinjstva u tom periodu. |
|
 |
 |
 |
 |
|