|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Univerzalna posrednička platforma za sustave e-učenja |
Voditelj: |
Vlado Glavinić |
Ustanova: |
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb |
Sažetak: |
U informacijskom društvu računalo ima novu ulogu informacijskog (kućanskog) aparata (engl. information appliance) koji različitim pristupnim tehnologijama podupire dostup informaciji u heterogenim skladištima podataka kao i komunikaciju između osoba, što rezultira pojavom novih i naročito netehničkih usluga i primjena. Ove potonje se ostvaruju bilo u rezidencijalnim ili nomadičkim kontekstima, što čini posebno zanimljivim univerzalni pristup korisnika čime se implicira pristupivost i upotrebljivost tehnologija informacijskog društva za svakoga, bilo gdje i u koje god vrijeme.
Jedna od naročito značajnih usluga pružanih u sklopu informacijskog društva jest e-učenje. Univerzalni pristup usluzi e-učenja znači isporuku znanja najširoj populaciji korisnika, i to u različitim situacijama. Iz toga proizlazi potreba za takvom posredničkom infrastrukturom koja će podržati primjerenu funkcionalnost sustava e-učenja kao i povjerenje u njih, temeljeći se na različitim pristupnim tehnologijama. Ovakva univerzalna posrednička platforma nužno treba biti inteligentna, jer se treba prilagoditi različitosti navedenih zahtjeva.
Unutar predloženoga projekta želi se primjenom tehnologija semantičkog Weba, Web usluga i prilagodljive interakcije ostvariti "približavanje" edukacije korisnicima i to u različitim situacijama i preko različitih terminala, čime bi se poboljšali efektivnost i efikasnost obrazovnog procesa. Boljom interakcijom korisnika različitih kategorija, ali i pojedinaca različitih osobina, očekuje se porast povjerenja u sustav čime će se povećati njegova primjena.
U sklopu istraživanja izradit će se model sustava e-učenja s inteligentnim ponašanjem, za primjenu u visokoškolskoj nastavi, s naglaskom na potpori izvođenju laboratorijskih vježbi.
Provjere rezultata provest će se izvedbom prototipa sustava i njegovom primjenom u stvarnoj situaciji (in vivo), usporedbom s postojećim rješenjima (bilo konceptnim, radnim i/ili raspoloživim komercijalnim) te anketiranjem sudionika u nastavnom procesu (nastavnika i studenata).
Važnost predloženog istraživanja vidi se u poboljšanju edukacijskog procesa u više kategorija kao što su efikasnost i efektivnost, performanse, podesivost u odnosu na opterećenje, objektiviziranje procesa ispitivanja, potpora udaljenom pristupu s raznorodnih terminala, sveprisutnost edukacije te inteligentna prilagodba korisnicima i terminalima. |
|
|
|
|
|
|