|
 |
 |
 |
 |
 |
Detalji |
Projekt: |
Klinička bioetika: edukacija za komuniciranje s gluhim pacijentima |
Voditelj: |
Ivan Šegota |
Ustanova: |
Medicinski fakultet, Rijeka |
Sažetak: |
Liječnici i medicinske sestre u Hrvatskoj nisu čak ni minimalno educirani za komuniciranje s gluhim pacijentima. Sa stajališta kliničke bioetike to je pitanje kojem treba posvetiti odgovarajuću znanstvenu pažnju s posebnim naglaskom na informiranu suglasnost pacijenta/ispitanika i bioetičko načelo autonomije kao okvir unutar kojeg se ona izražava, te načela privatnosti i povjerljivosti. U procesima bioetičke edukacije u Hrvatskoj, koji su već dobili i znanstvenu verifikaciju, prepoznata je potreba da se u postojeći „riječki model bioetičke edukacije“ uvrste upravo osnove komuniciranja s gluhim pacijentima. Prvi praktični koraci su već učinjeni, ali se nameće potreba za znanstvenim osmišljavanjem te prakse radi unapređivanja sadržaja, metoda i modela. Ciljevi: približati europske trendove uvažavanja znakovnog jezika hrvatskom zdravstvu; educirati liječnike i medicinske sestre za osnove komuniciranja s gluhim pacijentima; unaprijediti „riječki model bioetičke edukacije“ novim sadržajima, metodama i modelima iz kliničke bioetike vezanim uz komuniciranje s Gluhima. Hipoteza: edukacija iz kliničke bioetike obogaćena elementima edukacije za komuniciranje s Gluhima približava Hrvatsku zahtjevima Preporuke Vijeća Europe 1598 (2003) o zaštiti znakovnog jezika u državama članicama. Sukladno implementaciji Bolonjskog procesa u hrvatsko visoko školstvo i težnji Hrvatske da uđe u europsko „društvo znanja“, uvođenje osnova edukacije za komuniciranje s gluhim pacijentima u curriculum biomedicine i zdravstva te sestrinstva predstavlja značajan iskorak ka tom cilju. Rezultati: percepcija Gluhih kao zasebne "etničke skupine" u društvu s jedne strane doprinosi razvoju civilnog društva, a s druge diže razinu „bioetičnosti“ zdravstvenog sustava, što je ostvarljivo kroz upoznavanje s osnovama komunikologije, svladavanje osnova znakovnog jezika i prepoznavanje i uvažavanje bioetičkih momenata u toj komunikaciji. Očekuje se da ova edukacija zaživi kroz obvezatnu i izbornu nastavu u curriculumu liječnika i medicinskih sestara, s ciljem poticanja "long-life-learninga". Rezultati će se provjeravati putem pismenih, usmenih i praktičnih ispita, anonimnih anketa i usporednomm analizom s postojećim sadržajima, metodama i modelima. Primjena osnova komuniciranja s Gluhima prilikom dobivanja njihove informirane suglasnosti važna je ne samo u liječenju nego i istraživanju, zbog postojanja brojnih biomedicinskih istraživanja koja uključuju, ili bi mogla uključivati upravo gluhe pacijente. |
|
 |
 |
 |
 |
|