|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Istraživanje javnoga mnijenja i masovnih medija |
Voditelj: |
Vesna Lamza-Posavec |
Ustanova: |
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb |
Sažetak: |
Istraživanje polazi od opće hipoteze da se oblikovanje javnoga mnijenja djelomice temelji na relativno stabilnim psihologijskim predispozicijama dok je drugim dijelom situacijski determinirano i stoga podložno promjenama pod utjecajem relevantnog situacijskog konteksta. S tim u vezi, istraživanje je, s jedne strane, usmjereno na proučavanje nekih psihosocijalnih odrednica javnoga mnijenja (vrijednosnih orijentacija građana, socijalnog identiteta, društvenih i političkih stavova i sl.), a s druge pak na analizu društvenog konteksta (ponajprije masovnih medija) relevantnog za njegovo oblikovanje i moguće promjene. Projekt obuhvaća nekoliko cjelina: (a) longitudinalno istraživanje odnosa javnosti prema relevantnim društvenim i političkim pitanjima i njihovo povezivanje s obuhvaćenim psihosocijalnim osobinama ispitanika; (b) spoznajno i metodologijski komplementarno istraživanje karakteristika masovnih medija kao važnih odrednica u oblikovanju i promjenama javnoga mnijenja; (c) provjere i usavršavanje metodologije istraživanja javnoga mnijenja i anketnih društvenih istraživanja uopće te njihovo prilagođavanje našim specifičnim društvenim okolnostima. U realizaciji istraživanja korist će se ponajprije statistički reprezentativna anketa i kvantitativna analiza sadržaja, a moguća je i primjena individualnih i grupnih intervjua te nekih drugih metoda i tehnika. Ako se na odgovarajući način uvaže i primijene, rezultati provedenih istraživanja mogli bi poslužiti kao jedan od elemenata za uspostavu kvalitetnije komunikacije između društvenih (političkih, medijskih) aktera i hrvatske javnosti te kao daljnji doprinos razvitku metodologije istraživanja te osjetljive društvene problematike. |
|
|
|
|
|
|