|
 |
 |
 |
 |
 |
Detalji |
Projekt: |
Strategijsko modeliranje razvoja zračnog prometa |
Voditelj: |
Sanja Steiner |
Ustanova: |
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb |
Sažetak: |
Modeliranje razvoja zračnog prometa Hrvatske u izravnoj je korelaciji, kako s procesom gospodarske tranzicije u kontekstu pridruživanja Europskoj uniji, tako i s aktualnom reformom europskog sustava zračnog prometa.
Režim sigurnosne regulative zračnog prometa u Europskoj uniji bit će legalno nametnut ECAC članicama aktualnom uspostavom Europske agencije za zrakoplovnu sigurnost EASA (European Aviation Safety Agency), koja se načelno temelji na preuzimanju JAR sustava i njegovoj nadogradnji.
S druge strane, EUROCONTROL je uz aktivnost harmonizacije CNS/ATM nacionalnih sustava i implementacije ATM Strategy 2000+ kroz portfelj EATM vezanih projekata, preuzeo zadaću standardizacije sigurnosnih aspekata menadžmenta zračnog prometa. Implementacijom ESARR (Eurocontrol Safety Regulatory Requirements) paketa na nacionalnim razinama, u budućnosti bi se trebala osigurati jedinstvenost ATM sigurnosnog menadžmenta.
Teorijskim modeliranjem razvoja zračnog prometa Hrvatske trebaju se obuhvatiti glavni sadržaji: infrastruktura i prijevozni kapaciteti – aerodromi, sustav kontrole letenja i flota; upravno-organizacijski ustroj i normativa; menadžment operative te ljudski resursi.
Hrvatska je glede svoga geoprometnog položaja potencijalno važno tranzitno područje, jer su zračni koridori kroz ovaj prostor najkraći putovi između Zapadne Europe i Bliskog istoka. Hrvatska je zbog prirodnih resursa i klimatskih obilježja potencijalno važno destinacijsko područje. Postojeća mreža zračnih putova i solidna infrastrukturna osnova pozitivno predodređuju razvoj zračnog prometa.
Razina integriranosti nacionalnog sustava zračnog prometa, osim s geoprometnog stajališta potencijala za privlačenje međunarodnih prometnih tokova, ocjenjuje se i sa stajališta usklađenosti nacionalne zrakoplovne regulative, komplementarnosti nacionalne politike u pitanjima razvoja regionalnog menadžmenta zračnog prometa, infrastrukture i prijevoznih kapaciteta.
Sa stajališta Hrvatske kao tranzicijske zemlje, adoptacija međunarodnih tehničkih propisa i sigurnosnih normi, a posljedično harmonizacija nacionalne zrakoplovne operative, nije samo pitanje političke volje, nego je vremenski diktirana objektivnim mogućnostima, poglavito financijskim, te u pogledu resursa profiliranoga regulatornog osoblja. |
|
 |
 |
 |
 |
|