zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-11-23
zProjekti Rang lista prihvaćenih znanstvenih projekata
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Korporativno upravljanje i poslovna uspješnost 
Voditelj: Neda Vitezić
Ustanova: Ekonomski fakultet, Rijeka 
Sažetak: Ključne polazišne spoznaje- Korporativno upravljanje i usvojeni princip postaju standard za razmišljanje kod većine poduzeća i smatraju se dobrom praksom, jer se ključnim utvrđuju odgovornost prema široj društvenoj javnosti, transparentnost i izvještavanje. U tranzicijskim zemljama upravljanje je uglavnom orijentirano zadovoljavanju interesa vlasnika-dioničara i uspjeh se najčešće ocjenjuje prema financijskim pokazateljima. Premalo se pozornosti pridaje pokazateljima okruženja i društvene odgovornosti, čak i ako se to odražava na reputaciju poduzeća, iz čega proizlazi potreba za mijenjanjem kriterija ocjenjivanja i uvođenjem etičke komponente. Metodologija razrade tih kriterija još uvijek nije dovoljno razvijena, posebno ne u nas. Značajnost ovog pristupa je u valorizaciji društvene odgovornosti na tržištu i posredno odraza na profitabilnost i općenito bolju uspješnost poduzeća.Ciljevi i hipoteza- Osnovni cilj je ispitati utjecaj primjene korporativnog upravljanja na poslovnu uspješnost hrvatskih poduzeća. Cilj je ocijeniti stupanj razvijenosti korporativnog upravljanja polazeći od tri ključne odrednice u poslovanju poduzeća: ekonomske, odgovornosti prema okruženju i odgovornosti prema društvu u cjelini. Krajnji cilj je dokazati utjecaj društvene odgovornosti poduzeća na uspješnost i predložiti model ocjene vrednovanja poduzeća koji će u sebi sadržavati pored kvantitativnih i kvalitativne pokazatelje društvene odgovornosti. Ho: odgovornost i transparentnost uprave i menedžmenta prema svim sudionicima u polovnom procesu i društvu u cjelini imati će pozitivan utjecaj na poslovnu uspješnost i cjelokupni bonitet poduzeća. Očekivani rezultati- Nove teorijske spoznaje vezano za korporativno upravljanje i društvenu odgovornost poduzeća uključujući i održivi razvoj. Analiza poslovne uspješnosti na konkretnim poduzećima polazeći ne samo s aspekta financijskog uspjeha već i doprinosa poduzeća okruženju i društvu. Model ocjene poslovne uspješnosti društveno odgovornog poduzeća. Način provjere rezultata-istraživanje na konkretnim hrvatskim i slovenskim poduzećima odabirom relevantnih pokazatelja, a statističko- matematičkim metodama ocijeniti korelativnost pojedinih varijabli na poslovnu uspješnost poduzeća i opravdanost modela. Važnost predloženoga istraživanja-Većom odgovornošću prema svim akterima u društvu poduzeće može utjecati na povećanje svoje poslovne uspješnosti i smanjenje rizika. 

Natrag