|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Korporativno upravljanje i poslovna uspješnost |
Voditelj: |
Neda Vitezić |
Ustanova: |
Ekonomski fakultet, Rijeka |
Sažetak: |
Ključne polazišne spoznaje- Korporativno upravljanje i usvojeni princip postaju standard za razmišljanje kod većine poduzeća i smatraju se dobrom praksom, jer se ključnim utvrđuju odgovornost prema široj društvenoj javnosti, transparentnost i izvještavanje. U tranzicijskim zemljama upravljanje je uglavnom orijentirano zadovoljavanju interesa vlasnika-dioničara i uspjeh se najčešće ocjenjuje prema financijskim pokazateljima. Premalo se pozornosti pridaje pokazateljima okruženja i društvene odgovornosti, čak i ako se to odražava na reputaciju poduzeća, iz čega proizlazi potreba za mijenjanjem kriterija ocjenjivanja i uvođenjem etičke komponente. Metodologija razrade tih kriterija još uvijek nije dovoljno razvijena, posebno ne u nas. Značajnost ovog pristupa je u valorizaciji društvene odgovornosti na tržištu i posredno odraza na profitabilnost i općenito bolju uspješnost poduzeća.Ciljevi i hipoteza- Osnovni cilj je ispitati utjecaj primjene korporativnog upravljanja na poslovnu uspješnost hrvatskih poduzeća. Cilj je ocijeniti stupanj razvijenosti korporativnog upravljanja polazeći od tri ključne odrednice u poslovanju poduzeća: ekonomske, odgovornosti prema okruženju i odgovornosti prema društvu u cjelini. Krajnji cilj je dokazati utjecaj društvene odgovornosti poduzeća na uspješnost i predložiti model ocjene vrednovanja poduzeća koji će u sebi sadržavati pored kvantitativnih i kvalitativne pokazatelje društvene odgovornosti.
Ho: odgovornost i transparentnost uprave i menedžmenta prema svim sudionicima u polovnom procesu i društvu u cjelini imati će pozitivan utjecaj na poslovnu uspješnost i cjelokupni bonitet poduzeća. Očekivani rezultati- Nove teorijske spoznaje vezano za korporativno upravljanje i društvenu odgovornost poduzeća uključujući i održivi razvoj. Analiza poslovne uspješnosti na konkretnim poduzećima polazeći ne samo s aspekta financijskog uspjeha već i doprinosa poduzeća okruženju i društvu. Model ocjene poslovne uspješnosti društveno odgovornog poduzeća. Način provjere rezultata-istraživanje na konkretnim hrvatskim i slovenskim poduzećima odabirom relevantnih pokazatelja, a statističko- matematičkim metodama ocijeniti korelativnost pojedinih varijabli na poslovnu uspješnost poduzeća i opravdanost modela. Važnost predloženoga istraživanja-Većom odgovornošću prema svim akterima u društvu poduzeće može utjecati na povećanje svoje poslovne uspješnosti i smanjenje rizika. |
|
|
|
|
|
|