zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-11-23
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji programa
Program: Psihološki čimbenici uspješnog učenja 
Voditelj: Vesna Vlahović-Štetić
Ustanova: Filozofski fakultet, Zagreb 
Sažetak: Programom se želi ispitati čimbenike relevantne za uspješno učenje i integrirati istraživanja koja se bave ulogom emocija u samoreguliranom učenju te kognitivnim i motivacijskim čimbenicima čitanja i matematike. Želi se utvrditi koje su intrapersonalne i interpersonalne varijable prediktori doživljenih emocija kod učenika i nastavnika tijekom različitih faza samoregulacije učenja. Provjerit će se kako učenici reguliraju doživljene emocije i kako to doprinosi njihovom školskom postignuću. Provjerit će se medijatorska uloga doživljenih emocija u odnosu između kontekstualnih varijabli i školskog postignuća, kao i u odnosu između kauzalnih atribucija školskog postignuća i motivirajućih vjerovanja koje učenici izgrađuju. Želi se također utvrditi utjecaj kognitivnih čimbenika (kapacitet radnog pamćenja, rječnik, prethodno znanje), metakognitivnih čimbenika (metakognitivna svjesnost i nadgledanje, strategijsko ponašanje) i motivacijskih čimbenika (vrijednost zadatka, percipirana kompetentnost, vjerovanja o kontroli, interes, ciljna orijentacija, emocije) uspješnosti u čitanju i učenju. Očekuje se da pojedini čimbenici pridonose različitim aspektima akademskih ishoda i da je uspješno učenje rezultat njihovog složenog međudjelovanja. Također se želi utvrditi utjecaj kognitivnih i socio-emocionalnih varijabli na uradak u matematici kod ispitanika različite dobi uz pretpostavku većeg utjecaja karakteristika zadatka na mlađim uzrastima i većeg utjecaja socio-emocionalnih varijabli na starijim uzrastima. Provjerit će se Model dječjeg odabira i otkrivanja strategija i Model motivacije postignuća u kontekstu visokoškolskog učenja matematike. Ispitivanja će se provoditi uporabom eksperimentalnih metoda, primjenom upitnika i mjerenjem uratka u zadacima čitanja i matematike. Uz kros-sekcijske koristit će se i longitudinalni nacrti na uzorcima različitog uzrasta (učenicima nižih i viših razreda osnovne škole, srednjoškolcima, studentima te njihovim nastavnicima). Na podacima će biti primijenjene odgovarajuće kvalitativne i kvantitativne analize. Do sada je rijetko ispitivan zajednički učinak kognitivnih, regulatornih, metakognitivnih i motivacijskih komponenti učenja. Očekuje se da će istraživanja provedena u okviru ovog programa doprinijeti razumijevanju njihovog međudjelovanja. Osim provjera teorijskih modela u području emocija, motivacije, samoreguliranog učenja, čitanja i razvoja matematičkog mišljenja program će ponuditi i smjernice za efikasnije poučavanje. 

Prihvaćeni projekti u programu
Redni broj Voditelj Naziv projekta

Natrag