|
|
|
|
|
|
Detalji programa |
Program: |
Psihološki čimbenici uspješnog učenja |
Voditelj: |
Vesna Vlahović-Štetić |
Ustanova: |
Filozofski fakultet, Zagreb |
Sažetak: |
Programom se želi ispitati čimbenike relevantne za uspješno učenje i integrirati istraživanja koja se bave ulogom emocija u samoreguliranom učenju te kognitivnim i motivacijskim čimbenicima čitanja i matematike.
Želi se utvrditi koje su intrapersonalne i interpersonalne varijable prediktori doživljenih emocija kod učenika i nastavnika tijekom različitih faza samoregulacije učenja. Provjerit će se kako učenici reguliraju doživljene emocije i kako to doprinosi njihovom školskom postignuću. Provjerit će se medijatorska uloga doživljenih emocija u odnosu između kontekstualnih varijabli i školskog postignuća, kao i u odnosu između kauzalnih atribucija školskog postignuća i motivirajućih vjerovanja koje učenici izgrađuju. Želi se također utvrditi utjecaj kognitivnih čimbenika (kapacitet radnog pamćenja, rječnik, prethodno znanje), metakognitivnih čimbenika (metakognitivna svjesnost i nadgledanje, strategijsko ponašanje) i motivacijskih čimbenika (vrijednost zadatka, percipirana kompetentnost, vjerovanja o kontroli, interes, ciljna orijentacija, emocije) uspješnosti u čitanju i učenju. Očekuje se da pojedini čimbenici pridonose različitim aspektima akademskih ishoda i da je uspješno učenje rezultat njihovog složenog međudjelovanja. Također se želi utvrditi utjecaj kognitivnih i socio-emocionalnih varijabli na uradak u matematici kod ispitanika različite dobi uz pretpostavku većeg utjecaja karakteristika zadatka na mlađim uzrastima i većeg utjecaja socio-emocionalnih varijabli na starijim uzrastima. Provjerit će se Model dječjeg odabira i otkrivanja strategija i Model motivacije postignuća u kontekstu visokoškolskog učenja matematike.
Ispitivanja će se provoditi uporabom eksperimentalnih metoda, primjenom upitnika i mjerenjem uratka u zadacima čitanja i matematike. Uz kros-sekcijske koristit će se i longitudinalni nacrti na uzorcima različitog uzrasta (učenicima nižih i viših razreda osnovne škole, srednjoškolcima, studentima te njihovim nastavnicima). Na podacima će biti primijenjene odgovarajuće kvalitativne i kvantitativne analize.
Do sada je rijetko ispitivan zajednički učinak kognitivnih, regulatornih, metakognitivnih i motivacijskih komponenti učenja. Očekuje se da će istraživanja provedena u okviru ovog programa doprinijeti razumijevanju njihovog međudjelovanja. Osim provjera teorijskih modela u području emocija, motivacije, samoreguliranog učenja, čitanja i razvoja matematičkog mišljenja program će ponuditi i smjernice za efikasnije poučavanje. |
|
|
|
|
|
Prihvaćeni projekti u programu
|
|
|
|
Redni broj |
Voditelj |
Naziv projekta |
|
|
|
|
|
|