|
|
|
|
|
|
Detalji programa |
Program: |
Hrvatska kazališna i filmska baština |
Voditelj: |
Nikola Batušić |
Ustanova: |
Akademija dramske umjetnosti, Zagreb |
Sažetak: |
Kazalište i film važne su sastavnice umjetničke baštine, jednoga od ključnih čimbenika u procesu oblikovanja kulturnog krajolika neke zajednice i (re)konstruiranja njezina identiteta, uključujući i nacionalni. Stoga je iznimno značajno interdisciplinarnim znanstvenim programom objediniti istraživanja onih područja i problema koji su nedovoljno obrađeni u hrvatskoj teatrologiji i filmologiji. Četiri programom povezana projekta polaze od sljedećih pretpostavki te postavljaju sljedeće ciljeve:
Analizom uloge redatelja može se razvidjeti kako funkcionira čitav mehanizam (pro)izvođenja kazališne predstave. Režija je i ona istanca u kazališnom sklopu kroz koju se prelamaju interesi i odnosi socijalnih, ekonomskih i kulturno-političkih čimbenika, oduvijek konstitutivnih elemenata kazališnog čina. Stoga projekt Hrvatska kazališna režija pristupa režiji kao kazališnoj (inter)disciplini pomoću koje je moguće rekonstruirati kazališnu povijest neke zajednice.
Jedan od najistaknutijih, a gotovo neistraženih predstavnika kazališnog modernizma, predmet je istraživanja na projektu Vrijeme i prostor europske i hrvatske kazališne djelatnosti glumca i redatelja Ive Raića. Cilj istraživanja je ustvrditi Raićeva redateljsko-glumačka načela te opseg njegova doprinosa povijest hrvatskog kazališta.
Netom opisana istraživanja nezamisliva su bez uvida u temeljne kazališno povijesne izvore kao što su kazališni časopidi. U Hrvatskoj je od 1941. do 2005. izlazilo desetak časopisa koji su uvelike ostali neobrađeni te je neophodna njihova kritička i bibliografska obrada. To će biti zadaća projekta Hrvatski kazališni časopisi od 1941. do 2005.
U razdoblju modernog kazališta filmski medij snažno je utjecao na mnoge kazališne poetike i obrnuto. Filmološki segment programa, projekt Stilistički opis hrvatske filmske baštine, proučit će opuse glavnih predstavnika klasičnog i modernističkog filma kako bi se rasvijetlili regulativni mehanizmi filmske povijesti te pokazalo da umijetnost ima i mnoge stilističke norme nesvodive na socioekonomske parametre.
Primarni ciljevi programa su: provesti temeljna teatrološka i filmološka istraživanja, razvidjeti kontekstualne specifičnosti hrvatskog kazališta i filma, razmotriti aspekte njihova korespondiranja s europskim prostorom, objaviti niz znanstvenih studija, prezentirati rezultate istraživanja na znanstvenim skupovima, primjeniti nove znanstvene spoznaje u nastavi. |
|
|
|
|
|
Prihvaćeni projekti u programu
|
|
|
|
Redni broj |
Voditelj |
Naziv projekta |
|
|
|
|
|
|