|
|
|
|
|
|
Detalji programa |
Program: |
Strategije digitalizacije znanja i baštine |
Voditelj: |
Miroslav Tuđman |
Ustanova: |
Filozofski fakultet, Zagreb |
Sažetak: |
Globalni informacijski prostor stvara nove digitalne zajednice korisnika, nove komunikacijske obrasce, nove konfiguracije znanja, nove tipovi pismenosti, te nove sustave obrazovanja. U novom informacijskom prostoru (cyberspace-u) stvara se globalno društvo i globalna kultura koje odlikuje potrošnja, homogenizacija sadržaja i smanjenje raznolikosti. U cyberspace-u nadmoć je osigurana informacijskom superiornošću, tj. provedbom informacijskih strategija čiji je cilj osigurati gospodarsku, političku i kulturnu dominaciju. Zato korpusi znanja u informacijskom prostoru nisu nužno organizirani prema standardima istinitosti, objektivnosti i ravnopravnosti kultura i kulturnih vrijednosti.
Polazi se od postavke da je osnovna politička, kulturna i komunikacijska vrijednost ujedinjene Europe u interaktivnom prožimanju identita različitih naroda i njihove kulturne raznolikosti, i da mediji i javno znanje omogućuju participaciju u globalnim međunarodnim političkim i kulturnim procesima. Kulture i znanja koja neće odgovoriti izazovima globalizacije nužno će propasti. Rješenje je izrada strategija digitalizacije znanja, kulturnih dobara i baštine kako bi se osigurala ravnopravna prezentacija i komunikacija kulturnog i nacionalnog identiteta u globalnom informacijskom prostoru, te edukacija korisnika za novo elektroničko okruženje.
Programa je planiran kao cjelina od osam projekata koji istražuju: a) promjene paradigme informacijske znanosti, b) standarde i alate za upravljanje digitalnim korpusima znanja i kulturne baštine; c) prepoznavanje informacijskih strategija za upravljanjem znanjem u cyberspace-u; d) obradom prirodnog jezika; e) standarde i alate edukacije u elektroničkom okruženju kako u nastavi tako i u cjeloživotnom učenju.
Program istraživanja svojim rezultatima treba pridonijeti rješavanju problema digitalizacije znanja i baštine u cyberspace-u: alatima i standardima za obradu prirodnog jezika bez čega nema digitalizacije, definiranju strategija i tehnika konfiguracije znanja u informacijskom prostoru, mjerama aktivne zaštite i očuvanja kulturne baštine u 21. stoljeću, istraživanjem korisnika baštine, razumijevanjem odnosa tradicionalnih vrijednosti i digitalne kulture, modelima organizacije i upravljanja znanjem u nastavnom procesu, modelima upravljanja obrazovnim tehnologijama u cjeloživotnom učenju, modelima upravljanja ljudskim potencijalima u ICT.
|
|
|
|
|
|
Prihvaćeni projekti u programu
|
|
|
|
Redni broj |
Voditelj |
Naziv projekta |
|
|
|
|
|
|