zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-4-25
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Dinamika gibanja i opterećenje pučinskih objekata 
Voditelj: Većeslav Čorić
Ustanova: Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb 
Sažetak: Eksplozivni razvoj morske tehnike, potaknut prije svega sve većim potrebama za energentima iz podmorja, omogućio je opstanak europskoj brodogradnji u odnosu na dalekoistočnu konkurenciju. Orijentacijom na proizvodnju visoko sofisticiranih brodova i prvenstveno kompleksnih objekata morske tehnike, europska brodogradnja, s učešćem od 15% u ukupnim svjetskim brodograđevnim kapacitetima, zadržava i dalje vodeću svjetsku ulogu u ostvarenju financijskih efekata u brodogradnji. Slijedeći smjernice ECa, uz kompleksnost proizvoda i njegovu kvalitetu, sigurnost i ekološka prihvatljivost moraju postati osnovne značajke i komparativne prednosti tog proizvoda, čiji se dinamičan razvoj temelji na racionalnim metodama projektiranja. Time su nametnuti i nužni okviri unutar kojih će se morati razvijati i hrvatska brodogradnja u procesu približavanja Europi. Djelatnosti prisutne kod istraživanja podmorja a zatim i u njegovoj eksploataciji vezane su prvenstveno za pojave odziva usidrenih objekata na morskim valovima. Kod složenih operacija izgradnje podmorske infrastrukture u skučenom akvatoriju veliki problem stvaraju i valovi brodova u bliskoj plovidbi. Djelovanje tih valova na obalu i obalne konstrukcije kao što su marine, marikulture, prekrcajni terminali, postaje danas problem čija važnosti raste sa sve većom brzinom plovidbe brodova. Nedostatak empirijskih kriterija za sigurnost nameče potrebu primjene složenih numeričkih modela koji omogućuju kvantitativnu procjenu rizika. Numeričke simulacije svih aspekta novog proizvoda ili postupka omogućuju postizanje njegove maksimalne sigurnosti s minimalnim ekološkim rizicima. Pouzdanost simulacije temelji se prvenstveno na kvalitetnoj numeričkoj slici strujanja oko konstrukcije i njenom odzivu. Kod vrlo fleksibilnih konstrukcija potrebno je sliku strujanja promatrati spregnuto s elastičnim deformacijama konstrukcije. Razvojem i nadogradnjom standardnih numeričkih postupaka, koji se kod utjecaja slobodne površine temelje na pretpostavci potencijalnog strujanja, omogućit će se i analiza složenih problema kao što su njihanje međusobno povezanih, usidrenih objekata, polaganje podmorskih cjevovoda, prekrcavanje tekućih i plinovitih tereta te izgradnja marikultura na otvorenom moru. Rezultati istraživanja primijeniti će se također u procjeni graničnih mogućnosti nove tehnike polaganja podmorskih cjevovoda s jedne točke na kopnu, tehnikom kojom se mogu ostvariti značajne uštede u odnosu na klasične postupke. 

Natrag