zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-3-29
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Pasivne gorivne ćelije s opskrbom kisikom iz zraka putem prirodne konvekcije 
Voditelj: Frano Barbir
Ustanova: Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje, Split 
Sažetak: Gorivne ćelije ili gorivni članci su uređaji koji proizvode električnu energiju izravnom elektrokemijskom pretvorbom vodika – goriva koje se može proizvesti iz obnovljivih izvora energije i koje se stoga smatra gorivom budućnosti. Gorivne ćelije imaju mnogovrsnu primjenu – od automobila do mobilnih telefona. Najčešće korištene su gorivne ćelije sa polimernom membranom (PEM) koje rade na niskim temperaturama (od sobne do 80°C) zbog svoje jednostavnosti, brzog starta pri sobnim temperaturama, i relativno velikih gustoća snage. Od posebnog su interesa gorivne ćelije sa pasivnom opskrbom kisikom iz zraka putem prirodne konvekcije jer tako eliminiraju mnoge djelove inače kompliciranog sustava (puhalo, ovlaživače, izmjenjivače topline, crpke). Međutim, zbog ograničavajućih parametara kao što su opskrba kisikom, odvođenje proizvedene vode i odvođenje proizvedene topline, moguće je postići relativno male gustoće struje, pa su takve su gorivne ćelije u pravilu prikladne samo za uređaje male snage (nekoliko Watta). Cilj predloženih istraživanja je da se kombinacijom numeričkih modeliranja procesa i struktura i eksperimentalom dijagnostikom točno utvrde i kvantificiraju ograničavajući procesi i zatim promjenom dizajna, izborom odgovarajućih materijala i struktura, i optimizacijom radnih parametara poveća gustoća struje. Očekuje se da bi se ovim projektom značajno poboljšao rad pasivnih gorivnih ćelija i tako omogućila njihova šira primjena (mali prenosni generatori, punjači, pa čak i za pogon manjih vozila, skutera). Rezultati projekta bi se objavili u vodećim svjetskim časopisima i na medjunarodnim skupovima posvećenim gorivnim ćelijama ili prijenosu topline i mase. Znanja stečena u ovom projektu bi se mogla direktno primijeniti i na druge, veće gorivne ćelije sa prisilnom cirkulacijom zraka, sa još raznovrsnijim primjenama. 

Natrag