zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-4-19
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Buka cestovnog prometa - monitoring i mjere zaštite 
Voditelj: Vesna Dragčević
Ustanova: Građevinski fakultet, Zagreb 
Sažetak: Poznavanje stanja u okolišu, praćenje razina buke i stupnja izloženosti buci ljudi koji žive i rade u blizini cesta velikog prometnog opterećenja preduvjet je za donošenje optimalnih kriterija i prioriteta u provedbi mjera zaštite od buke. Znanstveni projekt obuhvaća istraživanje razina buke od cestovnog prometa, analizu utjecaja na okoliš te prijedlog programa mjera za smanjenje negativnih učinaka, posebice u urbanim sredinama. U ovom projektu posebna pozornost posvetit će se mjerama kojima se postiže smanjenje buke na izvoru obzirom da se barijere za zaštitu od buke u područjima velike izgrađenosti u pravilu ne mogu primijeniti. Tu se misli na mjere vezane za cestovni promet kao što su smanjenje prometnog opterećenja, promjena strukture i brzine prometnog toka i sl., te posebice izvedba tiših zastora kolnika čija primjena u nekim europskim zemljama pokazuje ohrabrujuće rezultate. Lokacije koje će biti predmet istraživanja odabrat će se u područjima različite namjene gdje je cestovni promet glavni uzrok zagađenja bukom, bilo da se radi o cestama velikog prometnog opterećenja zbog migracija stanovništva na posao i s posla ili o cestama kojima se odvija i tranzitni promet. Na njima će biti obavljena opsežna mjerenja razine buke, količine i strukture prometa, brzine vozila te karakteristika vozne površine kolnika ravnosti i teksture. Razine buke za predmetne lokacije bit će određene i proračunom na računalu, korištenjem njemačke metode koja se zbog nepostojanja vlastite u Hrvatskoj najčešće primjenjuje te jedinstvene europske metode do postojećeg stupnja izrade. Izvršit će se provjera pouzdanosti karata buke izrađenih primjenom navedenih metoda proračunom na računalu u odnosu na terenska mjerenja. Također će se procijeniti opseg mjerenja ovisno o, za proračun, potrebnom stupanju preciznosti ulaznih podataka vezanih za cestovni promet. Na osnovi ovih rezultata odabrat će se primjereniji model za proračun razina buke, koji će biti primjenjiv u sličnim uvjetima. To će povećati brzinu izrade karata buke, te smanjiti troškove mjerenja, jer bi se ista provodila ciljano i u manjem opsegu. Isto tako biti će predloženi kriteriji za odabir mjera zaštite od buke vezanih za količinu i strukturu prometa, brzinu vozila te tip i površinska svojstva kolnika. Rezultati istraživanja biti će od pomoći pri izradi smjernica, planiranju i projektiranju prometne infrastrukture, donošenju akcijskih planova i lokalne, regionalne i nacionalne strategije zaštite od buke. 

Natrag