zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-4-24
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Učenje otkrivanjem i istraživanjem u nastavi prirode i društva 
Voditelj: Ivan Jurišić
Ustanova: Učiteljski fakultet 
Sažetak: Istraživači polaze od spoznaje da različita djeca uče na različite načine i da sadašnji modeli i tehnike učenja ne omogućuju najvećem broju djece kvalitetno stjecanje znanja. Učenje kroz istraživanje, igru, rješavanje problema, Internet kao prostor za izražavanje vlastite kreativnosti neke su od metodičkih strategija koje će biti proučavane u ovom projektu. IPU (Istraživačko problemsko učenje) alternativa je sadašnjem tradicionalnom učenju, kroz koji učenik otkriva što sam mora naučiti, kako razviti osobne vještine, komunikacijske vještine. Analizirat će se tipovi podataka kojima učenici daju prednost u stjecanju znanja: opažajni, osjetilni, vizualni, slušni. Istraživači polaze od pretpostavke da učenik sam treba prepoznati svoj vlastiti stil učenja. Metakognitivni pristup također je jedan od elemenata proučavanja projekta, pri čemu ključnu ulogu ima razredni dijalog i strategije aktivnog učenja. Istražit će se tehnike koje bi imale veliko značenje za najveći broj učenika: komparacija i kontrast, hot potato, graffiti walls; sokratova metoda, učenje istraživanjem i otkrivanjem, projektno učenje itd.. Smisao projekta je u traganju za metodičkim rješenjima kako naučiti samostalno učiti u novom medijskom okruženju i uz pomoć novih medija; kako aktivno komunicirati i surađivati s drugima u razredu, te kako kreativno razmišljati i kreativno rješavati probleme. IPU daje učenicima mogućnost da sami ispitaju svoje postojeće znanje, otkriju samostalno što im je potrebno još naučiti, razvijaju vještine pisanja i govorenja, te razvijaju samosvijest i zastupaju svoje stavove. U radu će se koristiti metode: promatranja, anketiranja, testiranja, prosudbe, procjene, analize sadržaja, proučavanje slučaja. Nakon obrade podataka i dobivanja određenih rezultata istraživači će poduzimati aktivnosti u smislu objavljivanja znanstvenih radova i održavanja radionica u školama.. Ciljevi istraživanja su: ? .proučavanje i primijena teorije curriculum u nastavi Prirode i društva za razvoj generičkih vještina . ? .Primijeniti teoriju curriculuma za razvoj ICT kompetencija u nastavi Prirode i društva u primarnom obrazovanju ? Proučavati mogućnosti multimedijalnog prezentiranja informacija. Samostalno učenje u ICT okolini ? Prouačvati mogućnosti korištenje ICT-a u u samostalnom učenju i poučavanju (učenici i učitelji). 

Natrag