zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-4-24
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Upravljanje znanjem i kadrovima u turizmu kao značajkom hrvatskog identiteta 
Voditelj: Vidoje Vujić
Ustanova: Fakultet za turistički i hotelski menadžment, Opatija 
Sažetak: Ključne polazišne spoznaje. Turizam kao sociokulturni fenomen i kao radno intenzivna djelatnost sve više karakterizira znanje i stvaralaštvo brojnih struktura i ljudi kao najvažnijeg čimbenika njegove poslovne izvrsnosti. Riječ je o fenomenu koji će neposredno obilježiti hrvatski gospodarski i društveni razvitak u 21. stoljeću. Ciljevi i hipoteza. Hrvatska u odnosu na suvremene potrebe, a posebno one koje nadolazak nameće nema još pripremljene djelatnike, ali posjeduje ljude koji imaju bitne pretpostavke da se osposobe za efikasnije djelovanje. Istraživački projekt s obzirom na opsežnost, složenost, neistraženost i društvenu zainteresiranost, ima brojne ciljeve. Cilj je spoznati ulogu menadžera u procesima upravljanja znanjem te ih na osnovi toga obrazovati i za tu funkciju. Temeljni cilj istraživanja je ukazati na stanje i perspektive, te sadržaj, oblike i načine stvaranja, prenošenja, usvajanja i inoviranja znanja, sve do načina njegova korištenja i kontrole rezultata u turističkoj praksi upravljanja ljudskim potencijalima. Budući da projekt predstavlja prvijenac takve vrste, cilj je izraditi odgovarajući instrumentarij i tehnologiju mjerenja i vrednovanja znanja unutar hotelskih tvrtki i turističkih destinacija. Očekivani rezultati. Upravljanje znanjem iz osnova mijenja pristup turističkom razvoju i načinu ponašanja kod menadžerskog odlučivanja. Time se stvara pretpostavka za uvođenje participativnog menadžmenta koji uključuje sve zainteresirane strane. Takav način upravljanja, zasigurno značajno doprinosi zadovoljstvu poduzetnika, menadžera, zaposlenika, korisnika i okruženja. Način provjere rezultata. Projekt prožima sve procese razvoja turizma, otud proizlazi i analiza razvoja kadrovskog kapitala, odnosno znanja u sagledavanju svih aspekata rasta i razvoja turističkih djelatnosti kao bitnih komponenti za verifikaciju identiteta turizma i ukupnog gospodarstva Hrvatske. Upravljanje znanjem zapravo značiti revolucionarnu prekretnicu u vođenju kadrovske politike, što će se zasnivati na stručnim osnovama, koje se mogu utvrditi pomoću znanstvenih parametara. Naravno to pretpostavlja i izgradnju odgovarajućeg instrumentarija mjerenja, što je također u fokusu istraživačke spoznaje ovoga projekta. Važnost predloženog istraživanja. To bi u osnovi bio novi oblik upravljanja, ne samo kadrovskim potencijalima u tržišnoj ekonomiji, već i ukupnim gospodarenjem u turizmu kao značajnom skupu brojnih gospodarskih djelatnosti koje određuje razinu identiteta R. Hrvatske. 

Natrag