zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-4-25
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Razvoj suvremenih prodajno-distribucijskih sustava u hrvatskim poduzećima 
Voditelj: Marija Tomašević-Lišanin
Ustanova: Ekonomski fakultet, Zagreb 
Sažetak: Projekt "Razvoj suvremenih prodajno-distribucijskih sustava u hrvatskim poduzećima" usmjeren je na vitalni dio poslovne strategije tržišno usmjerenog poduzeća – prodaju. Značaj ove poslovne funkcije nije ograničen isključivo na poslovni sektor. Prodaju upotrebljavaju organizacije i institucije u javnom i neprofitnom sektoru, kao i niz ustanova različitog karaktera. Uslijed recentnih događanja u konkurentskom okružju, koje je jako intenzivirano dolaskom međunarodnih kompanija, privatizacijom državnih poduzeća, te predstojećem priključenju EU i liberalizacijom tržišta, pred prodajnu funkciju postavljaju se potpuno novi i značajni izazovi za koje velik broj hrvatskih poduzeća još uvijek nije dovoljno pripremljen. Razvoj suvremenih tehnologija poput ECR, EDI i RfID-a te njihova integracija s modernim informatičkim sustavima poduzeća i novim metodama upravljanja poput CM-a i CRM-a revolucionarno će djelovati na sustave distribucije čineći ih mnogo fleksibilnijim, troškovno učinkovitijim i bržim u odgovoru na potrebe potrošača. Neupitno je da će prodajni sustavi, kao posljednja karika u ovakvom lancu dodavanja vrijednosti i nadalje imati iznimnu važnost za poslovni uspjeh svakog poduzeća, jer o njima ovisi opstojnost svih ostalih njegovih dijelova. Vezano uz to, mijenja se iz temelja i područje odgovornosti i djelovanja prodajnog menadžera, koji je odgovoran za provedbu prodajno-marketinške strategije i učinkovito raspolaganje proračunskim sredstvima prodajne funkcije, te visoko produktivan i troškovno racionalan angažman vlastitog osoblja. Značajni izazovi postavljaju se i pred samo prodajno osoblje od kojeg se traži više prodajnog profesionalizma i znanja, te velika pozornost njegovanju dugoročnih odnosa s odabranim skupinama kupaca. Pored toga, prodavači i prodajni menadžeri moraju ovladati sofisticiranim tehnološkim rješenjima kako u međusobnoj komunikaciji tako i u komunikaciji s kupcima. Općenito vrijedi pravilo da bolje zadovoljenje kupčevih potreba u odnosu na konkurenciju pridonosi stvaranju i održavanju konkurentske prednosti. Uz sve ostale podjednake uvjete marketinškog miksa, koje je ujedno relativno lako imitirati, na prodaji leži znatna odgovornost i doprinos stvaranju željene tržišne pozicije, a za to su potrebna vrhunska znanja i vještine iz područja organizacije, upravljanja, vođenja, motiviranja, nagrađivanja i prodajnog nadzora. Cilj ovog projekta je unaprijediti prodajne strategije i distributivno-prodajne sustave u hrvatskim poduzećima. 

Natrag