zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-4-19
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Strategija korporacije– sadašnja budućnost 
Voditelj: Ivan Mencer
Ustanova: Ekonomski fakultet, Rijeka 
Sažetak: Pojedina je zemlja utoliko razvijenija što okuplja veći broj korporacija raznovrsnih karakteristika, s obzirom na npr. gospodarsko područje, vrijednost imovine, broj zaposlenika, širinu proizvodnog programa i tržišni obuhvat, organizacijske oblike, stilove upravljanja i postignutu izvrsnost. Rast korporacije nameće promjene organizacijske strukture. Te su promjene efikasnije ukoliko se postigla zadovoljavajuća razina strateškog promišljanja. Najveće i najutjecajnije korporacije često u traženju koncepta rasta započinju prakticirati novu strategiju, koju kasnije uspješno primjenjuju manje uspješne korporacije. Difuzija iskustva uspješnih pretpostavka je poslovnog uspjeha ostalih korporacija. Što se dešava u hrvatskim poduzećima? Praksa je katkad uspješna, a katkada manje uspješno, pa se nameće pitanje! Kako se neuspjeh može dogoditi, kada su pozitivna iskustva korporacija, najčešće iz razvijenih zemalja, na raspolaganja stručnoj javnosti. Istodobno, na visokoškolskim institucijama postoje programi kojima se prenose iskustva uspješnih korporacija. Naime, uspješne korporacije znaju da svoja znanja trebaju podijeliti s drugima, jer širenje dobre prakse promiče konkurentnost i potiče rast. Istodobno, uspješni jako dobro znaju da njihove vještine i znanje nije lako prihvatiti. Ukoliko nije tako, kako to da u svijetu uz uspješne korporacije djeluju i one manje uspješne? Odnosno, što to čini uspješne uspješnima, a neuspješne neuspješnima? Zbog toga je potrebno provesti raznovrsna istraživanja na terenu. Tim bi se istraživanjima rasvijetlila poslovna praksa hrvatskih poduzeća u vođenju, upravljanju i dizajniranju strategije, organizacijske strukture i tržišnih komunikacija. Naime, sublimiranje nacionalne korporativne prakse uvjet je uklapanja nacionalnih korporacija u međunarodnu gospodarsku praksu. To tim više što su međunarodni oblici vođenja i upravljanja poslom danas prisutni na nacionalnom (hrvatskom) tržištu. 

Natrag