zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-4-20
zProjekti Rang lista prihvaćenih znanstvenih projekata
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: JAVNOST, ELITE, MEDIJI I KOMUNIKACIJSKA STRATEGIJA ULASKA HRVATSKE U EU 
Voditelj: Ivan Šiber
Ustanova: Fakultet političkih znanosti, Zagreb 
Sažetak: Jedno od općih mjesta hrvatske politike nakon političkih promjena 90-ih godina je težnja ulasku u EU, a nakon 2000. i sve odlučnija politika europeizacije. Prilagodba europskim standardima podrazumijeva značajne promjene u svim sferama društva, ali i potrebu posvećivanja pažnje posebnostima vlastitog naroda i društva te očuvanju kulture i identiteta. No, odnos politike i javnosti prema EU u proteklom razdoblju nije bio jednoznačan. Početkom 1990. Europa je doživljavana kao garancija sigurnosti i blagostanja, razlikovanja prema 'onima na Balkanu', naglašavala se pripadnost europskoj kulturi. Ratno razdoblje, frustracije i nedostatna podrška europskih zemalja doveli su do jačanja nacionalne homogenizacije. Nakon izbora 2000. ponovo jača europska orijentacija, a nakon izbora 2003. dolazi do svojevrsnog paradoksa. Izrazita proeuropska politika HDZ-a, kao i javno očitovanje za ulazak u EU svih relevantnih političkih stranaka, praćeno je opadanjem podrške javnosti. Nakon odluke o početku pregovora, javnost ponovo daje podršku integracijskim procesima, no sudeći prema iskustvu nekih zemalja koje su već ušle u EU, za očekivati je da će tijekom pregovora spremnost građana za priključenjem ponovno opasti. Budući da će u Hrvatskoj građani na referendumu donijeti konačnu odluku o pristupanju, postavljaju se dva ključna pitanja: 1. što to utječe na opredjeljenje građana i 2. kako se na to opredjeljenje može djelovati? Odgovor na prvo pitanje dostupan je u literaturi o javnom mnijenju i problematici političkog ponašanja. Radi se, u osnovi, o tri grupe varijabli: 1. trajnije osobine pojedinaca i socijalnih skupina (struktura stavova, motivacija i sl.) 2. kontekstualne varijable (uvjeti koje postavlja EU itd.) 3. varijable političkog djelovanja, mobilizacije i usmjeravanja. Odgovor na drugo pitanje je složeniji. On leži u promišljenom i dugoročnijem političkom djelovanju temeljenom na spoznajama političkog marketinga, odnosa s javnošću i političke komunikacije. Ciljevi istraživanja su: 1. Ustanoviti trajnije osobine građana povezane s njihovim odnosom prema ulasku u EU 2. Analizirati sve kontekstualne varijable, njihovu dinamiku i utjecaj na opredjeljenje građana, kao i mogućnost njihove kontrole 3. Analizirati ulogu političkih elita i njihovo djelovanje 4. Analizirati ulogu medija u stvaranju raspoloženja prema EU 5. Razraditi strategiju djelovanja na javnost kako bi ona prihvatila ulazak Hrvatske u EU, kao i mjere prilagodbe europskim standardima. 

Natrag