zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-4-25
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji programa
Program: Vrijednosne i konceptualne promjene u obrazovanju u Republici Hrvatskoj 
Voditelj: Dijana Vican
Ustanova: Sveučilište u Zadru 
Sažetak: Europski utjecaj na hrvatsko društvo odražava se prvenstveno na promjene u vrijednosnom sustavu. Odgoj i obrazovanje ostaju u ulozi osnovnih prijenosnika vrijednosti, ali za pedagogijski kontekst, kao i za društveni, relevantno je propitivanje vrijednosti koje će postati dijelom sustavnog promišljenja ciljeva odgoja i obrazovanja, bilo da je riječ o formalnom ili neformalnom obliku odgoja i obrazovanja. Povezanost pedagogijskog aspekta sa sociologijskim, u smislu socijalizacijskog, odgojnog i obrazovnog utjecaja medija objedinjena sa značajem kulture, značenjem interkulturalizma kao odgojnoobrazovnog koncepta, poduzetništva kao nove odgojnoobrazovne vrijednosti, te cjeloživotnog odgoja i obrazovanja kao temeljnog društveno-kulturnog zahtjeva, odražava se na područje formalnog i neformalnog poučavanja/učenja. Ovaj program predstavlja holistički pristup teorijskog razmatranja i empirijskog istraživanja, kritičkog prepispitivanja novih vrijednosti u području institucionalnog i vaninstitucionalnog obrazovanja. Težište integriranih projekata jeste povezivanje namjernih, svrsishodnih vrijednosti i ciljeva odgoja i obrazovanja sa socijalizacijskim utjecajima, istraživanje vrijednosnih doticaja neposrednih i posrednih čimbenika, te empirijsko provjeravanje učinkovitosti pojedinih čimbenika. Vrijednosni okvir jednog dijela ovog znanstveno istraživačkog programa usmjeren je na kulturne utjecaje, interkulturalne procese i učinkovitost ciljanih oblika kulturnih susreta u segmentu turizma, napose učeničkih ekskurzija.Drugi dio odnosi se na poduzetništvo kao vrijednost koja pretpostavlja razvoj socijalnih i moralnih kompetencija, a istovremeno je direktno povezana sa svim stručnim područjima ljudske djelatnosti. Treći dio odnosi se na strukturiranje cjeloživotnog obrazovanja nastavnika na temelju funkcionalnog povezivanja inicijalnog s kontinuiranim obrazovanjem, te sublimacije formalnih i neformalnih obrazovnih potencijala suvremenog hrvatskog društva. Posredni čimbenici, posebice mediji, sadržajno često suprotstavljeni društveno poželjnim vrijednostima, čine četvrti dio programa koji razmatra negativne socijalizacijske i odgojnoobrazovne učinke suprotstavljene društvenima. 

Prihvaćeni projekti u programu
Redni broj Voditelj Naziv projekta

Natrag