zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-4-24
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji programa
Program: Evaluacija, razvoj i osuvremenjivanje učenja i poučavanja prirodoslovlja 
Voditelj: Rajka Jurdana-Šepić
Ustanova: Filozofski fakultet, Rijeka 
Sažetak: Program se bavi osuvremenjivanjem poučavanja prirodoslovlja, polazeći od pretpostavke da implementacija rezultata suvremenih edukacijskih istraživanja utemeljenih konstruktivističkom interaktivnom pristupu učenju unaprijeđuje nastavu prirodoslovlja i matematike na svim razinama obrazovanja. Razvoj spoznaja o usvajanju koncepata u procesu učenja prirodoslovlja omogućuje kvalitetno i primjereno oblikovanje edukacijskih sadržaja i usklađivanje kurikuluma prirode, fizike, kemije, biologije i matematike te doprinosi rasterećenju učenika i nastavnika. Ciljevi programa su -evaluiranje postojeće nastavne prakse poučavanja prirode, fizike, kemije, biologije i matematike sa svrhom poboljšanja njezine učinkovitosti - unaprijeđvanje učenja i poučavanja istraživanjem i korištenjem najsuvremenijih spoznaja o receptivnosti i čvrstoći, retenciji i korisnosti koncepata iz područja prirodoslovlja - stjecanje novih spoznaja o uspješnosti metodologija učenja i poučavanja s ciljem poticanja aktivnog učenja i efikasnosti nastavnog procesa te osuvremenjivanje nastavnih sadržaja prirodoslovlja - razvoj edukacijskih materijala na konkretnim sadržajima iz područja prirodnih znanosti i matematike - razvoj metoda za poboljšanje prirodoznanstvene, tehničke i ICT pismenosti kod učenika i nastavnika na svim razinama obrazovanja (uporaba multimedije, edukacijski moduli u učioničkom i e-okruženju, interaktivna nastava korištenjem sustava za real-time elektonsku obradu odgovora učenika i studenata, oblikovanje sadržaja iz prirodoslovlja za učenje pomoću interaktivne ploče) - identificiranje i otklanjanje nedosljednosti i nelogičnosti u postojećim kurikulumima te oblikovanje sadržaja uvažavajući zahtjev interdisciplinarnosti nastave Očekuje se da će rezultati istraživanja izravno doprinijeti rasterećenju nastave prirodoslovne grupe kolegija i matematike na svim razinama obrazovanja od osnovnoškolskog do sveučilišnog. Istraživanja i primijena rezultata su u skladu sa strategijama obrazovnog sustava iskazanima HNOS-om, povezani s ishodima projekta PISA, te će biti važno polazište za uvođenje državne mature. Važnost programu daje utjecaj rezultata na obrazovanje i stručno usavršavanje učitelja i nastavnika prirode, fizike, kemije i biologije, na razvoj kvalitete učenja u visokom školstvu i poslijediplomskoj nastavi, a time i na uspješniju provedbu Bolonjskog procesa.  

Prihvaćeni projekti u programu
Redni broj Voditelj Naziv projekta

Natrag